Remington Steele
Medlem
Trevlig helg!
Vad skulle du säga att denna passar till? Har en flaska som jag fått i gåva så jag har inte riktigt koll.Trevlig helg!
Visa bifogad bild 169948
Jag tog den alldeles för tidigt, den behöver ligga minst 3-5 år till men jag kunde inte vänta och var sugen på att prova... Men om du ändå vill ta den nu så gör som jag, drick den, ganska varm, inte iskall, till några fina ostar och kex.Vad skulle du säga att denna passar till? Har en flaska som jag fått i gåva så jag har inte riktigt koll.
Lagom prispåslagVisa bifogad bild 170142
Konstigt att en flaska champagne för 3100 känns som en bra deal. Men när det kostar 2659 på bolaget måste det ses som ett bra pris. En Liten Krog i Sundsvall.
Helt rätt. Ska inte vara för kall, gärna större glas, inte champagne flute. Bättre om några år men nu förutom ostar, krämig som Brillat Savarin, eller nötig som Comte, skulle jag säga grillade/gratinerade havskräftor om du kan få tag i riktigt stora, levande såna. Absolut inte till de mindre, förkokta man hittar normalt i saluhall/ fiskbutik. Speciell beställning där du är helt flexibel med när du får dem. Det är inte ofta de finns tillgängliga efter lyxrestauranger har fått sina beställningar.Jag tog den alldeles för tidigt, den behöver ligga minst 3-5 år till men jag kunde inte vänta och var sugen på att prova... Men om du ändå vill ta den nu så gör som jag, drick den, ganska varm, inte iskall, till några fina ostar och kex.
Prispåslaget på en sydafrikansk Chenin Blanc med inköp runt 250 sek var faktiskt högre i kronor än CristalLagom prispåslag![]()
Konstigt att en flaska champagne för 3100 känns som en bra deal. Men när det kostar 2659 på bolaget måste det ses som ett bra pris. En Liten Krog i Sundsvall.