Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Mycket på en gång nu, men i det stora hela väldigt positivt.
Resa MMX-ARN-MMX. Pling att utresan är inställd. 1 minut senare ny avgång 50 min tidigare automatiskt (tyvärr med tanke på att det är 06:10, men likväl fint att komma fram före det inställda alternativet.).
Catering hade lastat för lite bröd till frukosten, men norsk purser som gick way beyond förväntat och ordnade fram ett paket goda knäckebröd ”som jag sparar för krissituationer likt detta”.
Hemresa - change of flight för diamond fungerar återigen klockrent - utan att behöva checka ut först och inte behov av att checka in på nytt. Automatiken är tillbaka!
Trots alla dessa ändringar - poängen trillar in direkt på kontot INKLUSIVE kampanjpoäng (SAS for Work november-kampanj).
IMG_5356.jpeg

På temat recognition, SK177 ARN-AGH idag i eco, när den manliga purschern kom tillbaka med vagnen efter slutförd servering längre bak "har Christer fått allt han behöver" frågar han högt och tydligt sin kollega och sedan tack för att du flyger så mycket med oss :)
När jag gick av "tack Christer ha en fin kväll" - inte nödvändigt men riktigt trevligt.

På temat recognition, SK177 ARN-AGH idag i eco, när den manliga purschern kom tillbaka med vagnen efter slutförd servering längre bak "har Christer fått allt han behöver" frågar han högt och tydligt sin kollega och sedan tack för att du flyger så mycket med oss :)
När jag gick av "tack Christer ha en fin kväll" - inte nödvändigt men riktigt trevligt.
Mer på temat EBD-recognition.
Jag flög med samma crew flighten efter igår. SK176 AGH-ARN i Premium.
I största allmänhet bra purser som kändes som att han satte en ära i att ge bra service. På ett väldigt naturligt sätt.
Vid avstigning sa jag som vanligt ”tack och hej” till crew i samband med att jag klev ur planet. ”Tack så mycket [Namn]” svarade pursern spontant som att han sa hejdå till en gammal kompis.
Jag måste erkänna att jag tyckte att det var ganska häftigt.

Jag hade en motsvarande person på ARN-EWR i vintras. Hon berättade att hon alltid lärde sig namnet på alla EBD som hon hade ansvar för i sin gång. Det är ju inte så många som hon sa, men det gör otroligt stor skillnad i bemötande. Och så är det verkligen.

Det handlar ju inte om att få känna sig viktig. Utan tvärtom nästan. Att känna sig lite problemfritt "hemma".

Toppen