Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Vet inte vem som blir mest upprörd över det här. Att Sverige skulle tagit över Danmark, eller att Danmark skulle tagit över Sverige... :eek:
Det här är 1,15 flygning med CR900 City jet Cph-Svg , de kallar det inrikes , jag fick byta till webbsidan för att se vad de två , stjärnorna betyde , ** Tomt mittensäte är endast tillgängligt på internationella flyg. Inte tillgăngligt på inrikes anslutningsflyg.

Det saknas ju mittsäte på cr900 så oavsett om det är "inrikes" eller inte såfinns det ju inte ;-)

Minsta bud på en uppgradering till business är nu 1170 sek , känns bättre värde att åka standard och käka 3 rätters på resturang istället

Attachments

• Screenshot_20251107_122026_Gallery.jpg
    Screenshot_20251107_122026_Gallery.jpg
    525,3 KB · Visningar: 54
  • Screenshot_20251107_122036_Gallery.jpg
    Screenshot_20251107_122036_Gallery.jpg
    466,3 KB · Visningar: 56
Nu när det finns champagne i storflaskor på flygen, vet någon om man kan få det i Economy som EBD?
Skall ju vara fri dricka tänker jag.

Har funderat samma. Har aldrig varit sugen på småflaskorna, har det gått med Diamond?
Champagne finns väl inte på menyn i eco, så blir väl svårt att beställa ifrån den då tänker jag?
På samma sätt att du inte kan köpa en varmrätt från business när du sitter i eco.

Champagne finns väl inte på menyn i eco, så blir väl svårt att beställa ifrån den då tänker jag?
På samma sätt att du inte kan köpa en varmrätt från business när du sitter i eco.
Champagne finns på menyn i halv-flaska nuförtiden. Obs blå plupp för "selected flights" så ingen aning om tillgänglighet.

1763048665305.png

Men jag tänkte nog på piccolo-flaskorna med bubbel. Har de gått att beställa dom Diamond-perk? Eller blir de gnissel?
Och vem frågar först om en egen Heidseck?

Champagne finns på menyn i halv-flaska nuförtiden. Obs blå plupp för "selected flights" så ingen aning om tillgänglighet.

Visa bifogad bild 170073
Men jag tänkte nog på piccolo-flaskorna med bubbel. Har de gått att beställa dom Diamond-perk? Eller blir de gnissel?
Och vem frågar först om en egen Heidseck?

Kom den till menyn i samband med 1 oktober eller fanns den innan? Kanske missade att den fanns i menyn senast jag flög SAS i September.

Kom den till menyn i samband med 1 oktober eller fanns den innan? Kanske missade att den fanns i menyn senast jag flög SAS i September.
Jag har inte hittat sommarmenyn för att kolla, men den fanns inte i menyn innan i alla fall. Så jag tror som du att den tillkommit i oktober, för jag minns att jag höjde ögonbrynen åt den på första economy-benet efter Business infördes när jag bläddrade i menyn för att se ändringar.
Saknar dock Noccon. Och Gott&Blandat.

Toppen