Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Champagne finns på menyn i halv-flaska nuförtiden. Obs blå plupp för "selected flights" så ingen aning om tillgänglighet.

Visa bifogad bild 170073
Men jag tänkte nog på piccolo-flaskorna med bubbel. Har de gått att beställa dom Diamond-perk? Eller blir de gnissel?
Och vem frågar först om en egen Heidseck?

Tyvärr står det endast charter flights under halvan Charles Heidsieck och där är det ont om Diamond perks :(

Tyvärr står det endast charter flights under halvan Charles Heidsieck och där är det ont om Diamond perks :(
Jag får äta upp mina ord, flera gånger om. Sedan skaffa läsglasögon och/eller tålamod att läsa mer än bara champpisens namn och flaskstorlek

Tänkte väl att halv-flaska är väldigt konstigt format, men charter och 4+ timmars narrowbody kräver lite andra medel.

Jag får äta upp mina ord, flera gånger om. Sedan skaffa läsglasögon och/eller tålamod att läsa mer än bara champpisens namn och flaskstorlek

Tänkte väl att halv-flaska är väldigt konstigt format, men charter och 4+ timmars narrowbody kräver lite andra medel.
Ska erkänna att jag gjorde precis samma miss för några veckor sedan när menyn var ny och blev då upplärd på forumet ;)
Men ska se till att fråga crew vid tillfälle om jag inte kan få ett glas från stora flaskan.

Precis avslutat första nya business, blev uppgraderad till Barcelona. Två rader, 7 pers. Var väl trevligt, fick smörrebrödet (lax) och nån hummus med våfflor, chokladbit efter. Eftersom jag upplever kall flygplansmat oftast är bättre och fräschare var det inte mig emot. Smakade bra. Bra service där de gick ut och frågade om man ville ha något mer eller bara kollade läget. Städade undan och var allmänt trevliga.
Kommer jag att betala för det framöver? Iof lagt bud på 1100:- (under nuvarande minimum 1400:- så låter det ligga) på hemresan för att jag vill(e) testa men att jag skulle betala tusenlappar extra i fortsättningen finns inte på kartan. Trevlig bonus vid uppgradering och då man kan utnyttja premium men som statushållare blir det för mycket i mitt tycke för mat, lite extrapoäng och blockat mittsäte. Såg att det är rätt bra priser på F&F kampanjen, möjligtvis kan jag tänka mig lägga lite extra vid sådana tillfällen.

Last edited:
Champagne finns på menyn i halv-flaska nuförtiden. Obs blå plupp för "selected flights" så ingen aning om tillgänglighet.

Visa bifogad bild 170073
Men jag tänkte nog på piccolo-flaskorna med bubbel. Har de gått att beställa dom Diamond-perk? Eller blir de gnissel?
Och vem frågar först om en egen Heidseck?

Dessvärre betyder "pluppen" charter. En halvflaska med två påsar nötter fanns att förbeställa på fligheter mellan bl.a. CPH-TLL och ARN-VNO t.o.m. 31 oktober. Inte möjligt från 1 november. Finns inte ens någon försäljning på rutten mellan ARN och TLL. Och i business mellan ARN och TLL erbjuds nu dryck, som om flighten går intraskandinavien, dock utan champagne, och chipsen lyser med sin frånvaro.

Last edited:
Dessvärre betyder "pluppen" charter. En halvflaska med två påsar nötter fanns att förbeställa på fligheter mellan bl.a. CPH-TLL och ARN-VNO t.o.m. 31 oktober. Inte möjligt från 1 november. Finns inte ens någon försäljning på rutten mellan ARN och TLL. Och i business mellan ARN och TLL erbjuds nu dryck, som om flighten går intraskandinavien, dock utan champagne, och chipsen lyser med sin frånvaro.
Står även i klartext

Available on charter flights

Insåg just att jag inte provat denna, den Vodka Mojito de hade tidigare var inget vidare

VODKA MOJITO Purity Vodka34 with Fever-Tree Mexican Lime

Toppen