Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: KLM Air France
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Seoul
Enkelresa eller Tur&retur: Tur o retur
Antal poäng (per person): 82500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1901 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Januari 2026
Bokad: September 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares.com
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):
KLM Airbus A321neo CPH - AMS
KLM Boeing 787-9 AMS - ICN
Air France Airbus 350-900 ICN - CDG
Air France Airbus A220-300 CDG - CPH
 
Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: FRA
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 8000 med FlyPremium och 20% kampanjen
Skatter&avgifter (per person) 333 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Okt 2025
Bokad: Sep 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Hade väldigt specifika datum i oktober som jag behövde resa, fanns ingen tillgänglighet under en lång tid men efter några veckors bevakning så dök det äntligen upp en plats på utresan som bokades. Råkade sammanfalla med 20% kampanjen. Första gången på SAS nya business class inom Europa. Ska bli spännande att se vad som erbjuds på dessa två korta flighter.

Flygningar: ARN-CPH A320neo, CPH-FRA E195LR.

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: DUS
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 8000 med FlyPremium och 20% kampanjen
Skatter&avgifter (per person) 686 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Okt 2025
Bokad: Sep 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Fanns inga hemresor från Frankfurt om inte man ville övernatta i Köpenhamn, inte optimalt för mig. Däremot fanns det platser hem från Düsseldorf med ett smidigt byte i Köpenhamn. Tar snabbtåget till Dusseldorf för samma peng som de högre skatterna från Frankfurt. Lite omständligt med ett extra moment, men hellre det än en övernattning och dyr hotellnatt.

Flygningar: DUS-CPH E195LR, CPH-ARN A320neo.
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: PMI
Enkelresa eller Tur&retur: enkel
Antal poäng (per person): 15 000p flypremium
Skatter&avgifter (per person): 300kr/person
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli 2026
Bokad: September 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

Blir Mallorca 1v i mitten på juli sen vidare till Prag.
 
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Air France - Kenya Airways
Kabinklass: Business
Avreseort: Göteborg
Destination: Mahé, Seychellerna
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 52500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1769 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj 2026
Bokad: 20250921
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida, där bokningen gjordes
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

Flyget går Göteborg - Paris - Nairobi - Seychellerna och tvärtom. Konstigt nog noterades att när vouchern klickades i så kom det upp fler alternativ på matarflygen till och från Paris.
 
Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm, Sverige (ARN)
Destination: Porto, Portugal (OPO)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 30 000p (inkl 1st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1371 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2025
Bokad: September 2025
Hur hittades tillgänglighet: awardfares.com
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Behövdes ej. Gick att boka på webben!

Rutt:
ARN-AMS-OPO
OPO-AMS-ARN

Brorsan hade 60k poäng som brinner inne vid årskiftet, så var dags att bränna lite. Han hittade själv en resa via Awardfares och efter lite guidning så lyckades han boka själv också. Framsteg :)
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS, KLM, Garuda Indonesia
Kabinklass: Business Class
Avreseort: Arlanda
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 112 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2300 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 14 December 2025
Bokad: September 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares.com
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
SAS Airbus A320neo ARN-CPH
KLM Airbus A321neo CPH - AMS
KLM Boeing 787-9 AMS - ICN
Garuda Airbus A330-300 ICN-CGK
Garuda Boeing 737-800 GCK-SIN

Svårt läge att hitta resor till Sydostasien över jul när man är ute i sista stund, men sen dök den här upp. Kul att testa KLM intercontinental
 
Bonusprogram:SAS Eurobonus
Flygbolag:SAS
Kabinklass: Premium
Avreseort: LLA
Destination: JFK
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 24000 (MC Fly Premium + 20% kampanj)
Skatter&avgifter (per person): 547 SEK + 221 SEK (tillägg av feeder; 150 DKK)
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Oktober (Höstlov)
Bokad: September
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares och SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Kunde boka CPH-JFK online, fick ringa in för att lägga på feederflights
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 2

Feeders lades på av engelsk talande agent, skickades på kö för biljettering. Fick info om 150 SEK i avgift. Ringde in dagen efter för att se om allt stod rätt till. Låg då ett felmeddelande på bokningen, enligt svensk talande agent, rörande avgiften som enligt hen skulle vara 150 DKK. Ska avgiften bero på varifrån ”huvudflighten” avgår? Verkar vara väldigt olika från fall till fall….

LLA-ARN A320neo Premium
ARN-CPH A20neo Business
CPH-JFK A330-300 Premium
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Boston (BOS)
Destination: Arlanda (ARN)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 24000 (MC fly premium + 20% kampanj)
Skatter&avgifter (per person): 235
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): november (höstlov)
Bokad: september
Hur hittades tillgänglighet: SAS awardfinder
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

BOS-CPH A330-300 Business
CPH-ARN A320neo Business

Höstlovresan fick bokas som två enkelresor då det inte fanns någon tillgängliga bonusresor ARN-LLA som löses med revenuebiljetter. OK poängkostnad med MC fly premium i kombination med 20% kampanj,
 
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Air France och KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: LPI
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 93750p inkl 2-4-1 AmEx voucher
Skatter&avgifter (per person): 2749kr/vuxen (inkl skyteam-avgift på 450kr samt ombokningsavgift på 828kr (75€)) + 28kr för infant
Antal resenärer: 2 vuxen + 1 infant
När (avresans tidpunkt): november/december 2025
Bokad: augusti + september 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (nej på feeder för hemresan)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

LPI-AMS Embraer 195 (KL)
Layover på AMS
AMS-CDG A220-300 (AF)
CDG-BKK A350-900 (AF)

//

CDG-BKK A350-900 (AF)
I augusti dök BKK-CDG upp på ett av de datumen jag hade på span. Försökte boka BKK-CDG-ARN online, men trots flera försök buggade systemet ut och det gick inte. Vid detta tillfället fanns inte tiden/möjligheten att ringa in SAS för att boka så jag testade att bara boka BKK-CDG och det gick igenom. Tänkte att när en ev. utresa dyker upp så löser jag feeders för hemresan då.
Sedan hemresan bokades har jag haft alerts och sökt själv nästan en gång per dag för att hitta en utresa till destinationer i Sydostasien (alternativ har dykt upp men som varit några dagar senare än vad jag egentligen ville). Velade därför länge mellan om jag skulle köra VN ut trots dubbla poäng eller köra ARN-BKK med TG via M&M (skulle vara tvungen att köpa lite M&M-poäng, men ändå rätt ok skatter ca 2500kr/person). I måndags kröp jag till korset och ringde SAS för att boka LPI-AMS-MUC-HAN-BKK (back-up rutt ARN-AMS-MUC-HAN-BKK), men feeders från CDG till LPI eller ARN var helt galna (ex dagen efter ankomst till CDG: CDG-LYS layover LYS-AMS-LPI eller dagen efter ankomst till CDG: CDG-LHR layover LCY-AMS-ARN / LHR-CPH-ARN). Online kunde man söka fram bra och normala feeder-alternativ CDG-ARN samt CDG-AMS-LPI, men vet att vad man kan para ihop med befintlig bokning inte alltid stämmer med vad som kan funka vid nybokning. Jag backade ur och tänkte att då får det bli TG istället för dubbla poäng med VN om jag inte kan få ihop bokningen på ett rimligt sätt och sedan CDG-ZRH-ARN med LX.
Då tillgängligheten på Skandinavien-BKK med TG är extremt god sedan SAS lämnade Star, hade jag inte så bråttom och tur var väl det för idag dök det upp AMS-CDG-BKK. Ringde in och kunde enkelt boka ben för ben (LPI-AMS + AMS-CDG-BKK), det fanns fortfarande inga vettiga alternativ för feeders till LPI från CDG dagen efter att vi ankommit till CDG, så det får bli revenue den sträckan - men nu har jag möjligheten att stanna i Paris ett par dagar också vilket lockar lite återstår att se hur vi gör.

Tanken är att ta oss ner till Hua Hin i en vecka och hänga där innan det är dags för:

Bonusprogram: Miles and More
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: BKK
Destination: MLE
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 37500p + 18750p (companion SEN-benefit) + 3750p (infant 10%) = totalt 60.000 miles
Skatter&avgifter (per person): 322,95kr/vuxen + 15,42kr/infant
Antal resenärer: 2 vuxen + 1 infant
När (avresans tidpunkt): november 2025
Bokad: september 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (fast SQ syns inte via LHs-motor utan man måste ringa in).
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

BKK-SIN A350-900
SIN-MLE A350-900

Har sedan tidigare 8 nätter på WA Maldiverna (lyckades knipa en natt till i anslutning till tidigare bokning vid ett senare tillfälle tack vare alert för 150k/natten):

Har bevakning på MLE-SIN, men inga awards den dagen eller dagen efter vi checkar ut från WA (8 nätter får räcka orkar inte sitta på huvudön eller åka till en ny resort). Läst att SQ sällan släpper platser nära inpå samt att BKK-SIN-MLE innebär övernattning i SIN, så tror att det får bli PG MLE-BKK i Eco och några dagar i Bangkok innan BKK-CDG, business med PG som visserligen är 2+2 är utlöst dyrt på det datum vi vill åka medans eco är dyrt men rimligt. Sitter på lite strö avios som inte riktigt räcker till något vettigt i C från Europa men som är tillräckligt för 1 vuxen + infant via QR.
 
Last edited:
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Air France och KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: LPI
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 187500p
Skatter&avgifter (per person): 2749kr/vuxen (inkl skyteam-avgift på 450kr samt ombokningsavgift på 828kr (75€)) + 28kr för infant
Antal resenärer: 2 vuxen + 1 infant
När (avresans tidpunkt): november/december 2025
Bokad: augusti + september 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (nej på feeder för hemresan)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

LPI-AMS Embraer 195 (KL)
Layover på AMS
AMS-CDG A220-300 (AF)
CDG-BKK A350-900 (AF)

//

CDG-BKK A350-900 (AF)
I augusti dök BKK-CDG upp på ett av de datumen jag hade på span. Försökte boka BKK-CDG-ARN online, men trots flera försök buggade systemet ut och det gick inte. Vid detta tillfället fanns inte tiden/möjligheten att ringa in SAS för att boka så jag testade att bara boka BKK-CDG och det gick igenom. Tänkte att när en ev. utresa dyker upp så löser jag feeders för hemresan då.
Sedan hemresan bokades har jag haft alerts och sökt själv nästan en gång per dag för att hitta en utresa till destinationer i Sydostasien (alternativ har dykt upp men som varit några dagar senare än vad jag egentligen ville). Velade därför länge mellan om jag skulle köra VN ut trots dubbla poäng eller köra ARN-BKK med TG via M&M (skulle vara tvungen att köpa lite M&M-poäng, men ändå rätt ok skatter ca 2500kr/person). I måndags kröp jag till korset och ringde SAS för att boka LPI-AMS-MUC-HAN-BKK (back-up rutt ARN-AMS-MUC-HAN-BKK), men feeders från CDG till LPI eller ARN var helt galna (ex dagen efter ankomst till CDG: CDG-LYS layover LYS-AMS-LPI eller dagen efter ankomst till CDG: CDG-LHR layover LCY-AMS-ARN / LHR-CPH-ARN). Online kunde man söka fram bra och normala feeder-alternativ CDG-ARN samt CDG-AMS-LPI, men vet att vad man kan para ihop med befintlig bokning inte alltid stämmer med vad som kan funka vid nybokning. Jag backade ur och tänkte att då får det bli TG istället för dubbla poäng med VN om jag inte kan få ihop bokningen på ett rimligt sätt och sedan CDG-ZRH-ARN med LX.
Då tillgängligheten på Skandinavien-BKK med TG är extremt god sedan SAS lämnade Star, hade jag inte så bråttom och tur var väl det för idag dök det upp AMS-CDG-BKK. Ringde in och kunde enkelt boka ben för ben (LPI-AMS + AMS-CDG-BKK), det fanns fortfarande inga vettiga alternativ för feeders till LPI från CDG dagen efter att vi ankommit till CDG, så det får bli revenue den sträckan - men nu har jag möjligheten att stanna i Paris ett par dagar också vilket lockar lite återstår att se hur vi gör.

Tanken är att ta oss ner till Hua Hin i en vecka och hänga där innan det är dags för:

Bonusprogram: Miles and More
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: BKK
Destination: MLE
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 37500p + 18750p (companion SEN-benefit) + 3750p (infant 10%) = totalt 60.000 miles
Skatter&avgifter (per person): 322,95kr/vuxen + 15,42kr/infant
Antal resenärer: 2 vuxen + 1 infant
När (avresans tidpunkt): november 2025
Bokad: september 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (fast SQ syns inte via LHs-motor utan man måste ringa in).
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

BKK-SIN A350-900
SIN-MLE A350-900

Har sedan tidigare 8 nätter på WA Maldiverna (lyckades knipa en natt till i anslutning till tidigare bokning vid ett senare tillfälle tack vare alert för 150k/natten):

Har bevakning på MLE-SIN, men inga awards den dagen eller dagen efter vi checkar ut från WA (8 nätter får räcka orkar inte sitta på huvudön eller åka till en ny resort). Läst att SQ sällan släpper platser nära inpå samt att BKK-SIN-MLE innebär övernattning i SIN, så tror att det får bli PG MLE-BKK i Eco och några dagar i Bangkok innan BKK-CDG, business med PG som visserligen är 2+2 är utlöst dyrt på det datum vi vill åka medans eco är dyrt men rimligt. Sitter på lite strö avios som inte riktigt räcker till något vettigt i C från Europa men som är tillräckligt för 1 vuxen + infant via QR.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Air France och KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: LPI
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 187500p
Skatter&avgifter (per person): 2749kr/vuxen (inkl skyteam-avgift på 450kr samt ombokningsavgift på 828kr (75€)) + 28kr för infant
Antal resenärer: 2 vuxen + 1 infant
När (avresans tidpunkt): november/december 2025
Bokad: augusti + september 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (nej på feeder för hemresan)
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

LPI-AMS Embraer 195 (KL)
Layover på AMS
AMS-CDG A220-300 (AF)
CDG-BKK A350-900 (AF)

//

CDG-BKK A350-900 (AF)
I augusti dök BKK-CDG upp på ett av de datumen jag hade på span. Försökte boka BKK-CDG-ARN online, men trots flera försök buggade systemet ut och det gick inte. Vid detta tillfället fanns inte tiden/möjligheten att ringa in SAS för att boka så jag testade att bara boka BKK-CDG och det gick igenom. Tänkte att när en ev. utresa dyker upp så löser jag feeders för hemresan då.
Sedan hemresan bokades har jag haft alerts och sökt själv nästan en gång per dag för att hitta en utresa till destinationer i Sydostasien (alternativ har dykt upp men som varit några dagar senare än vad jag egentligen ville). Velade därför länge mellan om jag skulle köra VN ut trots dubbla poäng eller köra ARN-BKK med TG via M&M (skulle vara tvungen att köpa lite M&M-poäng, men ändå rätt ok skatter ca 2500kr/person). I måndags kröp jag till korset och ringde SAS för att boka LPI-AMS-MUC-HAN-BKK (back-up rutt ARN-AMS-MUC-HAN-BKK), men feeders från CDG till LPI eller ARN var helt galna (ex dagen efter ankomst till CDG: CDG-LYS layover LYS-AMS-LPI eller dagen efter ankomst till CDG: CDG-LHR layover LCY-AMS-ARN / LHR-CPH-ARN). Online kunde man söka fram bra och normala feeder-alternativ CDG-ARN samt CDG-AMS-LPI, men vet att vad man kan para ihop med befintlig bokning inte alltid stämmer med vad som kan funka vid nybokning. Jag backade ur och tänkte att då får det bli TG istället för dubbla poäng med VN om jag inte kan få ihop bokningen på ett rimligt sätt och sedan CDG-ZRH-ARN med LX.
Då tillgängligheten på Skandinavien-BKK med TG är extremt god sedan SAS lämnade Star, hade jag inte så bråttom och tur var väl det för idag dök det upp AMS-CDG-BKK. Ringde in och kunde enkelt boka ben för ben (LPI-AMS + AMS-CDG-BKK), det fanns fortfarande inga vettiga alternativ för feeders till LPI från CDG dagen efter att vi ankommit till CDG, så det får bli revenue den sträckan - men nu har jag möjligheten att stanna i Paris ett par dagar också vilket lockar lite återstår att se hur vi gör.

Tanken är att ta oss ner till Hua Hin i en vecka och hänga där innan det är dags för:

Bonusprogram: Miles and More
Flygbolag: Singapore Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: BKK
Destination: MLE
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 37500p + 18750p (companion SEN-benefit) + 3750p (infant 10%) = totalt 60.000 miles
Skatter&avgifter (per person): 322,95kr/vuxen + 15,42kr/infant
Antal resenärer: 2 vuxen + 1 infant
När (avresans tidpunkt): november 2025
Bokad: september 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja (fast SQ syns inte via LHs-motor utan man måste ringa in).
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Nej

BKK-SIN A350-900
SIN-MLE A350-900

Har sedan tidigare 8 nätter på WA Maldiverna (lyckades knipa en natt till i anslutning till tidigare bokning vid ett senare tillfälle tack vare alert för 150k/natten):

Har bevakning på MLE-SIN, men inga awards den dagen eller dagen efter vi checkar ut från WA (8 nätter får räcka orkar inte sitta på huvudön eller åka till en ny resort). Läst att SQ sällan släpper platser nära inpå samt att BKK-SIN-MLE innebär övernattning i SIN, så tror att det får bli PG MLE-BKK i Eco och några dagar i Bangkok innan BKK-CDG, business med PG som visserligen är 2+2 är utlöst dyrt på det datum vi vill åka medans eco är dyrt men rimligt. Sitter på lite strö avios som inte riktigt räcker till något vettigt i C från Europa men som är tillräckligt för 1 vuxen + infant via QR.

Tjena Doktorn, imponerande resa. Att resa inom Europa med en infant är utmattande. Fixar ni denna resa bör ni platsa i BC Hall of fame
 
Toppen