Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag lyckades verkligen inte att få någon koll på om vi skulle kunna åka på biljetten och Virgin var benhårda på att NEJ det kommer inte gå! Detta har ju varit stökigt innan men då mera att få in poäng efter betalda resor med olika namn på biljetten och EB Kontot. Så nu har jag helt enkelt bytt ordningen på mina namn för att slipp detta strulet framåt :D Tid för nytt pass idag. Nu ska det bli skönt att slippa detta hädanefter.

Snyggt löst! Bara som kuriosa - en polare som inte har sitt tilltalsnamn först blev nekad boarding pga namnet inte överensstämde. De gav sig inte och han fick gladeligen köpa en ny biljett till dagen efter. Flög från Kanada.

Har precis fått mail om ändringar i en bonusresa bokad med SAS, där AeroMexico stuvat om lite bland inrikes anslutningar, till det bättre för mig, så jag vill acceptera ändringen. Behöver jag aktivt göra något för att fastställa ändringen? Aeromexicos länk till "select another flight" bara ger ett felmeddelande, och loggar jag in på Aeromexicos hemsida så ser ändringen ut att vara genomförd, ser inte ut som att jag får några alternativ den vägen.
Svarar mig själv, fick senare idag nya biljetter från SAS med uppdaterade tider. Alles gut.

Snyggt löst! Bara som kuriosa - en polare som inte har sitt tilltalsnamn först blev nekad boarding pga namnet inte överensstämde. De gav sig inte och han fick gladeligen köpa en ny biljett till dagen efter. Flög från Kanada.
tack! Ja det var det vi var rädda för att råka ut för. Nu är det löst och blir aldrig ett problem igen :)

Det fungerar aldrig med incheckningsautomaterna i USA, i övrigt inga problem under flera decenniers resande.
Nej vi har aldrig haft några större problem innan heller. Har rest i många år med bara tilltalsnamn och då rnbart haft problem med poängen som man fått efterregistrera men inget annat. Denna gången var det värre och Virgin var benhårda. Så vi vågade inte chansa.

• Gilla
Reactions: hco
R
Jag ändrade mitt namn hos SAS så istället för enbart tilltalsnamn så har jag mitt första namn + tilltalsnamn (som det står i passet). Slipper allt strul men lite ovant att bli tilltalad ett med ett namn som man inte är van vid

R

Jag ändrade mitt namn hos SAS så istället för enbart tilltalsnamn så har jag mitt första namn + tilltalsnamn (som det står i passet). Slipper allt strul men lite ovant att bli tilltalad ett med ett namn som man inte är van vid
Ja det är alltid lika roligt när dom ropar efter en person och man inte reagerar för det är ens namn som är först i passet :)

Har en resa för 4 med Virgin ARN-CUN-ARN via LHR.
Det är med vouchers så 2 separata bokningar.

Nu gjorde Virgin ändringar på flygen och då har de bokat om oss på olika rutter hem (LHR-ARN).
2 pers direkt till ARN och 2 pers via CDG.

Jag ser online att det finns platser på ett flyg för oss alla direkt ARN senare samma dag men när jag ringer in så säger hon att hon inte kan endast ändra leg 2 utan måste avboka hela retur resan.
Detta kan hon inte göra för att det finns inga lediga platser i business CUN-LHR, enligt henne.

Stämmer det att det inte är möjligt att ändra en leg av resan?

Last edited:
Toppen