Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

Måste varit en dålig dag.
I fredags för en vecka sedan var jag där för första gången sedan 2019, och då serverade de en pad thai och en indisk curry som jag inte hade varit besviken på om jag tagit från en take-away restaurang hemma i Sverige, dessutom på porslin. Var väldigt nöjd med det. Den färska frukten de serverade var dock inget att hurra för, men det spelar liten roll i sammanhanget.
Hur som helst minns jag glassen som mycket godare... men det är ju inte SIA:s fel.
Inte? Har ju eget glassbolag:
SIA
;)
 
Måste varit en dålig dag.
I fredags för en vecka sedan var jag där för första gången sedan 2019, och då serverade de en pad thai och en indisk curry som jag inte hade varit besviken på om jag tagit från en take-away restaurang hemma i Sverige, dessutom på porslin. Var väldigt nöjd med det. Den färska frukten de serverade var dock inget att hurra för, men det spelar liten roll i sammanhanget.
Hur som helst minns jag glassen som mycket godare... men det är ju inte SIA:s fel.
Okej bra att veta. När jag var där var det bara någon trött lökpaj som mat…
 
Funkar fint med Eurobonus guldkort. Även "gästen" kom in. Flög med SK därifrån.
Flera olika varmrätter, sallader, bakverk mm. Porslins tallrikar och "glas glas".
Blir att ta sig till LHR lite tidigare på nästa varv, inte varit på SQ sedan alliansbytet.
 
Skulle vilja ha er input på följande. hittar ingen klockren tråd för detta, hoppas ok;

Flyger in till LHR T3 med Virgin Atlantic Upper Class. Landar 07:15 på morgonen. EBD/Plat/LH Sen. Ska boka anslutningsflyg LHR-ARN och lägga till detta i bokningen.

1. Just nu finns bara anslutningsflyg ca15:30 LHR-CDG (AF), CDG-AMS (KL), AMS-ARN (KL). hemma 22:30. De tidigare anslutningarna går innan min flight landar. Detta skulle innebära massor av tid på LHR. T3 Virgin Revivals lounge; Är det värt det? Måste jag skaffa ETA för att komma in då den ligger landside? Är jag sedan begränsad till T4 för departure lounge? Givet EBD/Plat, är det Plaza Premium lounge som gäller då? Har läst på FL att vissa lyckats ta sig airside vid landning på T3 till Centurion lounge, även om man har connection från annan terminal. Tror ändå att Virgin revivals lounge är bättre, så kanske hellre satsa på det?

2. Alternativet är att lösa en revenuebiljett LHR-ARN på separat biljett med gott om tid emellan. Dilemmat är att jag har en 32kg väska med mig som hade funkat fint att checka hela vägen i fallet 1. ovan (most siginificant carrier Virgin), men mig veterligen går den inte att checka på en köpt biljett med SAS LHR-ARN (trots EBD). Givets att jag ändå tar denna lösning, är det Singapore Airlines lounge T2 som gäller då? Känns lockande och rätt skönt att komma hem i vettig tid och inte ha två extra mellanlandningar efter en lång resa över atlanten.

Ska också lägga till att jag kan avvakta och hoppas på att det dyker upp fler anslutningsflyg, men vouchern går ut vid årsskiftet så där någonstans blir det ridå. Lutar åt alternativ 2 om det går att lösa bagaget på något sätt. Några idéer/tankar kring detta? :)
 
Skulle vilja ha er input på följande. hittar ingen klockren tråd för detta, hoppas ok;

Flyger in till LHR T3 med Virgin Atlantic Upper Class. Landar 07:15 på morgonen. EBD/Plat/LH Sen. Ska boka anslutningsflyg LHR-ARN och lägga till detta i bokningen.

1. Just nu finns bara anslutningsflyg ca15:30 LHR-CDG (AF), CDG-AMS (KL), AMS-ARN (KL). hemma 22:30. De tidigare anslutningarna går innan min flight landar. Detta skulle innebära massor av tid på LHR. T3 Virgin Revivals lounge; Är det värt det? Måste jag skaffa ETA för att komma in då den ligger landside? Är jag sedan begränsad till T4 för departure lounge? Givet EBD/Plat, är det Plaza Premium lounge som gäller då? Har läst på FL att vissa lyckats ta sig airside vid landning på T3 till Centurion lounge, även om man har connection från annan terminal. Tror ändå att Virgin revivals lounge är bättre, så kanske hellre satsa på det?

2. Alternativet är att lösa en revenuebiljett LHR-ARN på separat biljett med gott om tid emellan. Dilemmat är att jag har en 32kg väska med mig som hade funkat fint att checka hela vägen i fallet 1. ovan (most siginificant carrier Virgin), men mig veterligen går den inte att checka på en köpt biljett med SAS LHR-ARN (trots EBD). Givets att jag ändå tar denna lösning, är det Singapore Airlines lounge T2 som gäller då? Känns lockande och rätt skönt att komma hem i vettig tid och inte ha två extra mellanlandningar efter en lång resa över atlanten.

Ska också lägga till att jag kan avvakta och hoppas på att det dyker upp fler anslutningsflyg, men vouchern går ut vid årsskiftet så där någonstans blir det ridå. Lutar åt alternativ 2 om det går att lösa bagaget på något sätt. Några idéer/tankar kring detta? :)
ETA ifall du går airside = Ja.
Begränsad till T4 ifall du åker AF = Ja.
Virgin Revivals = jag är väldigt nyfiken själv på denna, men är den "07:15-15:30"-kul? Kanske inte. Är det "fixa ETA för att kunna gå dit innan SAS-hemresa"-kul? Det skulle jag tycka är värt att pröva.
Vid avresa från T2 med SAS så har du tillgång till LH i T2A, och Singapore i T2B. Ingendera är nåt speciellt, men inte dåliga heller.

Kan tyvärr inte rådge vad gäller 32kg väska, men skulle tro att man mot pengar kan få med den på SAS. Och ifall du åker SAS på revenue så kommer du ändå måste checka in väskan igen landside = ETA.
 
Tack för era svar!

Ja precis, revivals stänger 12:30 och är nog mer för "morgonfika" än "riktig fika", även om jag har förstått att de har någon form av bubbel. Den verkar dock perfekt för ändamålet, dvs att man hoppar frukosten på den annars relativt korta JFK-LHR (särskilt kort österut) och istället tar dusch, frukost etc. i revivals lounge. Tänkte inte på att jag såklart ändå måste ha ETA för att hämta ut bagaget om jag ansluter på separat biljett, då är det en no-brainer med alternativ 2.

Jag är relativt osugen på en massa mellanlandningar, plus att jag tror att det ändå blir ett saftigt skattetillägg på anslutningsflygen, så bättre då att bara boka det som passar bäst. Dilemmat med 32kg väska kvarstår. Såg nu till min stora förvåning att med "nya" SAS Business inom Europa ingår 2x32kg bagage! Dock kostar ju den bokningsklassen typ dubbelt, får kolla med SAS om det går att köpa till annars. Det faktum att det erbjuds 32KG för business på samma flygning borde ju betyda att man kan checka in den mot ett tillägg...
 
Toppen