Tycker det är en bra poäng ifrån @ResenärenLars , att ha med klockan ska ju inte skapa huvudvärk. De var främst det som störde mest när fin-klockan gick med, den låg där i min ryggsäck i overhead bin och när jag skulle sova kom tanken, tänk va sjukt om någon gräver fram den och tar den. Inget jag låg och gnagde naglarna om hela natten, men de skapade ett litet orosmoment som jag kan vara utan. Min Rolex GMT är gränsen för mig där jag kan gå vidare i livet utan att bli rejält ledsen om den av någon tråkig anledning försvinner. Därav är de dyraste klockan jag reser med och jag kan blunda och vila utan oro på flyg.
Däremot verkar ju Rolex va ett hett villebrå på speciellt turistiga platser i Europa, då kommer dendär oron igen och då passar IWC eller Tissot mycket bättre. Här i Hongkong är det mycket trevligare med klockor man kan ha vad som på sig och det är aldrig någon oro.
Ja, resmålet är väl även det avgörande.
Har man tänkt sig 1 månad i Rio bland favelorna så är det väl helst ingen klocka alls man ska ha.
En Grand Seiko smyger alltid under radarn.
Min ”Bruce Wayne” GMT har jag inga problem eller bekymmer över att ta med till Thailand, så då blir det nog både GS och Rolex dit.
Frun hade sin DJ i Thailand för någon månad sedan.
Det är klart, man kanske inte ska skylta allt för mycket med klockor eller andra prylar på fel ställen.