Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Edit: Testade att logga in och göra om manövern, det krävdes tre omsökningar för att få upp priserna i poäng (börja inte från scratch igen, klicka bestämt i poängvalet och sedan sök). Jag noterar att FlyPremium inte fungerar. Det gick även att gå vidare till sidan med resenärsuppgifter, men där avbröt jag.

Ok, för vara mer bestämd i mitt tryckande... för jag är på sidan där man väljer flyg, och ändrar från pengar till poäng och trycker sök. Sidan laddas om, men visar fortfarande pengar.
Det brukar gå efter några försök. Men den hänger sig i betal steget och du får en bokning med en biljett som inte ställs ut och du måste ringa in om den. Så det är lika bra att ringa från början.

Skulle boka nu med Amex 2 för 1 kupongen.
Men när rutan klickas i innan flighterna väljes, så halveras inte poängpriset.

Vet inte om man vågar boka nu ändå, och sen ringa in och be dem använda Amex kupongen så det endast dras halva poängpriset. hmmm

Skulle boka nu med Amex 2 för 1 kupongen.
Men när rutan klickas i innan flighterna väljes, så halveras inte poängpriset.

Vet inte om man vågar boka nu ändå, och sen ringa in och be dem använda Amex kupongen så det endast dras halva poängpriset. hmmm

För vad det är värt har jag varit med om samma fenomen på Fly Premium där poängpriset inte uppdateras förrän det dras korrekt summa efter bokning. Jag hade bokat och bett dem lösa det i efterhand om det ändå skulle bli feldragning.

Jag har hittat partner awards biljetter ARN-LAX, men retur med passande datum är endast LAX-CPH. Kan man ringa in och få hjälp med att slutföra bokningen så det blir ARN-LAX-LAX-CPH och således kunna nyttja 241?

Försökte att igen boka på SAS hemsida till USA men med annan flygplats hem än den jag landar på.
Det är väl detta som heter open-jaw.
Kryssar i "Amex 2for1 rutan", men poängpriset halveras inte.
(testar jag utresa och hemresa från exakt samma flygplats så fungerar " Amex 2for1".)
Det blir väl att ringa in till SAS.

Hemresan kan bokas med Amex 2for 1 vouchern.
Skulle denna kunna bokas på SAS hemsidan direkt och sedan ringa in och lägga till utresan ?
Eller är Amex 2for1 vouchern kanske att betrakta som använd?

Last edited:
Bokat en skyteam-awardbiljett till mina svärföräldrar och har lite frågor som jag tänkte kolla om någon här har koll på. Utresan är bokad ARN-CPH-BOS-MCO där allt är i Business förutom ARN-CPH (BOS-MCO är i Delta First). Det finns ingen status i något program.

Har dom tillgång till lounge på Arlanda? Likaså kan dom använda Business-check-in på ARN?

Bokat en skyteam-awardbiljett till mina svärföräldrar och har lite frågor som jag tänkte kolla om någon här har koll på. Utresan är bokad ARN-CPH-BOS-MCO där allt är i Business förutom ARN-CPH (BOS-MCO är i Delta First). Det finns ingen status i något program.

Har dom tillgång till lounge på Arlanda? Likaså kan dom använda Business-check-in på ARN?
Utifrån reglerna så känns det, ärligt talat, inte självklart vad som gäller:

First and Business Class Customers

Lounge access is allowed for First and Business Class customers traveling on a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline or with same-day transfers between flights (domestic or international) operated by two SkyTeam members. Lounge access will be provided only at your departure and transfer airports, and not on arrival. First and Business Class customers can enjoy access to the lounge at the departure airport at least 3 hours prior to their flight's scheduled departure time.

For connecting customers, both the domestic and international flights must be operated by a SkyTeam member airline, and all segments need to be booked in First or Business Class. Customers traveling on domestic flights must have an itinerary comprising a transfer from a domestic flight to an international flight or a domestic flight to another domestic flight, followed by a transfer to an international flight.

Toppen