Senaste nytt

”Nordisk praxis i gungning, frukost ingår inte i hotellnatt”

Men nyckelorden:

"– Det är svårt att göra en bra hollandaise utan vanligt smör, så vi tar inte bort smör från hotellen, vilket några kanske har fått intrycket av efter att det har spridits en hel del i rubrikerna. Men vi ersätter det som standard där vanligt smör inte behövs för konsistens eller smak, säger VD Torgeir Silseth."

Så på buffén hade jag nog inte varit säker på att det blir kvar.

Men nyckelorden:

"– Det är svårt att göra en bra hollandaise utan vanligt smör, så vi tar inte bort smör från hotellen, vilket några kanske har fått intrycket av efter att det har spridits en hel del i rubrikerna. Men vi ersätter det som standard där vanligt smör inte behövs för konsistens eller smak, säger VD Torgeir Silseth."

Så på buffén hade jag nog inte varit säker på att det blir kvar.

Men de skriver ju samtidigt detta:

"Eleplant är ett finskutvecklat alternativ till smör som kommer att bli standardvalet för stekning och frukostbufféer på Quality Hotel, Home Hotel och Comfort Hotel i Sverige och Finland. Samtidigt kommer mejerismör att finnas tillgängligt både för matlagning och för gästerna"

"För gästerna" har jag svårt att tolka på annat sätt än buffén.

"Eleplant är ett finskutvecklat alternativ till smör som kommer att bli standardvalet för stekning och frukostbufféer på Quality Hotel, Home Hotel och Comfort Hotel i Sverige och Finland. Samtidigt kommer mejerismör att finnas tillgängligt både för matlagning och för gästerna"

Det har du iofs rätt i. Nevermind!

Eleplant. Okej, bra att det inte var det allra billigaste margarinet dom valde. Eleplant har inga härdade eller delvis härdade fetter. Alltid något.

Men jag föredrar ändå smör!

Tillgängligt hur? Om man specifikt efterfrågar det?

Fick ett paket Eleplant utan att be om det med senaste matkassen från Hemköp. Gav det ett försök men slutade med att vi slängde det.

Toppen