Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Väcker lite liv i den här tråden i förhoppning om att det är rätt tråd :)
Bonusresa bokad och en flight är ombokad pga tidsändring till "vanlig" biljett i D klass.
Inga poäng kommer in för den "vanliga" flighten och det går inte att efterregistrera. Supporten svarar att det är en award även om den är ombokad i revenue.
Så har det inte varit tidigare, om jag minns rätt. Har ni råkat ut för det också i närtid?
I princip har du inte "rätt" till poängen då du bokat en award, utan när situationer som detta skett och man får poäng så ska man vara tyst och tacksam.
Min rekommendation är att vara glad att du fått en ombokning och inte börja hålla låda om några poäng du egentligen inte ska få. Finns en påtaglig risk att den slumpmässiga poängräkmackan som andra ibland får försvinner helt ifall det börjar klagas för mycket.

Bättre tur nästa gång, helt enkelt?

Ja, absolut, man ska vara glad när man får det (och jag har fått det tidigare med *A), men att "hålla låda" vet jag inte om jag håller med om... men ok, tack för din syn på saken :)
Jag tror att den "räckmackan" du nämner är borta med SkyTeam, och det var lite det jag var nyfiken på...

Ja, absolut, man ska vara glad när man får det (och jag har fått det tidigare med *A), men att "hålla låda" vet jag inte om jag håller med om... men ok, tack för din syn på saken :)
Jag tror att den "räckmackan" du nämner är borta med SkyTeam, och det var lite det jag var nyfiken på...
Ja, menade mest ”kontakta supporten för att be om saker som egentligen inte ska existera, som drar uppmärksamhet till en kul liten fördel vi ibland får”. ;)

Sen är nog räkmackan inte borta, iom SkyTeam eller nåt annat, utan sådant händer ännu.

Toppen