Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Du får noll eurobonus poäng på Swiss. Likaså får du koll statusfördelar.

Tyvärr visar sas resor med partner utanför alliansen på som sida utan varningar. Inget nytt där så har det varit långt innan skyteam bytet, men det är likafullt dåligt.
Absolut dåligt, men kan du visa på någon flygbolagssida som visar detta tydligt (i de fall det förekommer). Finnair visar ibland alternativ med bolag i Asien som inte genererar något och det varnas inte för det.

En sak som jag inte har koll på är om codeshare ger poäng när biljetten är bokad på ett flygnummer för ett bolag som inte ger poäng till Eurobonus men flygningen utförs av SAS. Jag har en biljett bokad på ett A3-flygnummer (d.v.s. med Aegean) men flygningen utförs av SAS. Jag vet att man ska undvika codeshare men det gick inte att boka anslutning med A3 utan att SAS-flygningen bokades på A3-codeshare (sa jobbets resebyrå).

Får man eurobonuspoäng på en sådan bokning?

Får man lounge som EBD på PMO?
Lite sen på bollen. Flög hem i påskas, PMO-FCO första benet med ITA, då hade det dykt en lounge landside. Kom inte in med mitt Senatorkort, med däremot med Prioritypass. Fanns nog lite fika, men då flyget gick 06.00 fick det bli en latte och en halv canoli. Enligt personalen ryktades det om att dom skulle flytta airside. När? Vet ej.

Toppen