FreeFlight
Medlem
Bra input, tack! Jag har inga större förhoppningar, men vill höra vad de säger.
Har skickat frågan till SAS.
Det finns en anledning till att SAS och andra bolag automatiskt nekar folk ersättning i första skedet, och det är pga sånna här case som du försöker med nu.Bra input, tack! Jag har inga större förhoppningar, men vill höra vad de säger.
Hej,Hej!
Norwegian ställde in CPH-ARN igår kväll. Dom erbjöd ombokning CPH-OSL-ARN, framme 1 dygn senare. Dom vägrade boka om till annat flyg. Kunde inte vänta så länge så då bokades SAS morgonflyg. Då ville inte Norwegian längre stå för hotell i CPH, bara återbetalning av biljett.
Vad gäller?
€250 i kompensation?
Tycker dom borde stå för hotell?
Återbetalning och köpa egen biljett med SAS låter rimligt.
Nån som vet?
Vem ställde ut biljetten, eller är det två enkelresor som förmedlaren har gjort i en reservering?Hej, har en flight till Valencia i december där Brussels Airlines ändrat hemresan från 8:e till 7:e december. Passar mig inte och jag begärde återbetalning. Biljetten är köpt via förmedlare och utresan är med Lufthansa. En genomgående bokning och ett biljettnummer. Flygbolaget hänvisar till förmedlaren och förmedlaren till flygbolaget. Tog ärendet till tingsrätten och första svaret är att Brussels går med på att betala halva kostnaden då de menar att de inte kan ansvara för flighterna som utförs av Lufthansa. De vill inte heller betala anmälan till tingsrätten.
EU-förordningen använder använder formuleringen "hela kostnaden" vid återbetalning. Har jag rätt till hela biljettkostnaden eller ½?
En genomgående bokning dvs, samma bokningsnummer som används på både Lufthansas som Brussels hemsida.Vem ställde ut biljetten, eller är det två enkelresor som förmedlaren har gjort i en reservering?
Intressant situation.En genomgående bokning dvs, samma bokningsnummer som används på både Lufthansas som Brussels hemsida.