Senaste nytt

Norwegian kommer status matcha SAS Guld och Diamant medlemsskap

Nu tigger Norwegian via mail röster på dem till Freddy Awards för sitt lojalitetsprogram. Jag tog tillfället i akt att rösta. Tyvärr kunde man inte ge minuspoäng för det bonusprogram man var extra missnöjd med.

Länk för att rösta, från mailet:

IMG_4285.jpg

Nu tigger Norwegian via mail röster på dem till Freddy Awards för sitt lojalitetsprogram. Jag tog tillfället i akt att rösta. Tyvärr kunde man inte ge minuspoäng för det bonusprogram man var extra missnöjd med.

Länk för att rösta, från mailet:

Visa bifogad bild 162712
Det gick uppenbarligen vägen…

Även bästa kreditkortet gick till ett norskt företag Noba Bank Group undrar hur stor marknadsandel de har i Europa?

Credit Card

Best Loyalty Credit Card – Bank Norwegian Card
For ordens skyld så er Noba Bank Group et svenskt foretak;) Uansett så opererer Bank Norwegian kun i et begrenset europeisk marked.

Skön påminnelse igår om varför man föredrar SAS alla dagar i veckan före DY:
- Incheckning och bagdrop på CPH längst bort i terminalen (från tåget), och sen gå hela vägen tillbaka till säkerhetskontrollen.
- SAS har betydligt bättre lounge på CPH
- Ombord på planet (737-8 MAX) fanns ingen möjlighet att ladda mobilen alls och användning av powerbanks är förbjudet.
- Inget wifi installerat och hade det funnits, bara 15 min gratis (DY hade väl gratis wifi till alla förr?).
- 40 min sen ankomst på en 38 min lång flygning (SAS punktligast i Europa).
- På BER landade vi långt borta på terminal 2 och man får släpa bagaget själv till terminal 1 om man ska åka tåg därifrån.

Skön påminnelse igår om varför man föredrar SAS alla dagar i veckan före DY:
- Incheckning och bagdrop på CPH längst bort i terminalen (från tåget), och sen gå hela vägen tillbaka till säkerhetskontrollen.
- SAS har betydligt bättre lounge på CPH
- Ombord på planet (737-8 MAX) fanns ingen möjlighet att ladda mobilen alls och användning av powerbanks är förbjudet.
- Inget wifi installerat och hade det funnits, bara 15 min gratis (DY hade väl gratis wifi till alla förr?).
- 40 min sen ankomst på en 38 min lång flygning (SAS punktligast i Europa).
- På BER landade vi långt borta på terminal 2 och man får släpa bagaget själv till terminal 1 om man ska åka tåg därifrån.
Men det var ju billigt!

Toppen