Det stämmer. Vill du ha schablonersättning så får du kolla på villkoren i din hemförsäkring ellerom du har en separat reseförsäkring.hitta ingen bättre tråd
SAS Amex Elite. 44h försenat bagagage. Till USA.
Kan man inte söka schablonersättning? Har gått runt i samma kläder i 2 dygn. Inte orkat shoppa nytt men har ju "lidit" skada ändå...
De ska ha massa kvitton på inköp. Stämmer det?
Visa bifogad bild 163990
Skit och skit, tanken är att köpa sådant som man behöver tex. kläder, hygienartiklar odyl. så man inte behöver gå i samma kläder i två dagar.Segt. Men verkar få 2k på henförsäkringen iaf.
Lustigt att gr incitament åka o shoppa massa skit
Precis tvärtom. Bagage försenat ca 60 timmar när familjen landade i Miami och alla shoppade kläder som man vill ha även när bagaget kommit (är ju inga problem att hitta i just USA).åka o shoppa massa skit
Precis hemkommen, är det timmar eller dagar det handlar om?Precis hemkommen och baggaget är borta. Tidigare har SAS varit väldigt snabba med att hitta och skicka tillbaka, men denna gång verkar dom inte veta (ännu) vart baggaget är.
Nu till problemet, jag hade en del kläder som behövs för en kommande resa i baggaget, och vet att man inte har samma rättigheter på hemresan, men kommer ihåg att någon fick lite goodwill från SAS för ett tag sen iom att man hade kommande SAS-bokning. Jag har hittills endast gjort en PIR-anmälan.
Frågor:
1. När och var gör jag en ersättningsansökan? (Jag uppskattar värdet på innehållet i väskan till ca ~15.000 SEK) - Är det 21 dagar efter man kommit hem som man först kan göra anspråk/skicka in ersättningsblankett etc?
2. Andra tips mottages gärna - iom jag alltid haft tur med baggage och första gången nu som det är lite oklart från flygbolagens sida
Snart 2 dagar. Ingen stress från min sida, men kan hända att jag behöver köpa lite extra kläder för kommande resan ifall jag inte får baggaget i tid...Precis hemkommen, är det timmar eller dagar det handlar om?
Jag hade gett det ett dygn i alla fall.
Var det krånglig resa med flera byten?
I 98 fall av 100 kommer väskan inom ett par dagar.