Senaste nytt

Pilotprojekt - Gratis Arlanda Express för alla som reser mellan Stockholm och Visby med SAS!

Är du incheckad? Det ska vara en länk på boardingkortet i appen.
Det fungerar med poäng, testade senast igår! Som skrivs: kommer i samband med boardingpass.
Tack, så var det. Funkar fint med poäng och länken kommer med boardingkortet. Dock lite märkligt att det inte framgick någonstans under bokningen och att de la med en länk för att köpa biljett med Arlanda Express. Slutet gott allting gott.

Tack, så var det. Funkar fint med poäng och länken kommer med boardingkortet. Dock lite märkligt att det inte framgick någonstans under bokningen och att de la med en länk för att köpa biljett med Arlanda Express. Slutet gott allting gott.

Det står att Arlanda Express ingår så fort du söker resa till Visby oavsett om du söker på poäng eller SEK :)
Screenshot_20250715_111557_Samsung Internet.jpg

Att det finns en länk från SAS appen att köpa biljett med Arlanda Express är nyligen inlagt (å det gäller ju för alla andra resenärer - enbart till Visby som det är inkluderat i biljetten) :)

• Gilla
Reactions: fcx
Då bokar vi nog våra resor på olika sätt. När jag söker och bokar genom appen på iPhone så ser jag ingen sådan info.

Nej under tiden du gör bokningen i SAS appen syns det tyvärr inte (inte på Android heller). Det syns när du bokar på hemsidan.

Däremot får jag på sista tiden upp förslag i SAS appen på bokad resa att jag kan åka med Arlanda Express :) Jag håller tummarna för att fler destinationer framöver får samma förmån som Visby :)

Däremot får jag på sista tiden upp förslag i SAS appen på bokad resa att jag kan åka med Arlanda Express :) Jag håller tummarna för att fler destinationer framöver får samma förmån som Visby :)
Pessimisten i mig tror nog snarare att det blir tvärtom. Det verkar inte ha blivit så mycket med satsningen på att återöppna VBY-BMA, så då har väl det främsta skälet för SAS att inkludera tågresan i biljetten fallit bort?

Ja, hade såklart varit trevligt om tågbiljetter följde med gratis för alla inrikes flyg. När man vaknar upp från drömmen inser man att ett SAS som inte har råd med öppet köp och lägger nya avgifter på det mesta knappast har pengar att betala a-train för gratis anslutningsresa.

Toppen