Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

charlesswe

Medlem
Denna routing måste vara ogilitig då:
1, Du flyger side trip mellan Bangkok och Singapore
2, Du flyger 5 segments innan du kommer till destination (Tokyo)

Det är inga regel om >4 segment till destinationen. Så länge att det blir 8 Tur retur, med extra huaca-karma kan man få upp till 10.

Sidetrips har inte visat vara problematiskt eller. Om man vill undvika BKK på vägen tillbaka så går det med OZ via ICN, delvis i F.
 

Dr. Miles

Expert
Sidetrips har inte visat vara problematiskt eller. Om man vill undvika BKK på vägen tillbaka så går det med OZ via ICN, delvis i F.

Jodå, jag har haft flera försök med side trip men inte gick att boka en enda gång. Jag fick till och med prata med supervisor och hon sa att side trip inte är tillåten på bonusresor med US Dividend Miles. Om man vill ha side trip måste det bokas som en separat bokning.

Så länge du försöker är en sak men det är inte tillåten enligt US DM reglerna.
 
Last edited:

jimmy_h

Medlem
Frågan har ställts förr, men hur villiga är agenterna idag att ändra kabinklass eller routing på ett legg?
Tidigare har det gått bra, men sist jag bokade sa agenten att de slutat tillåta ändringar ifall inte hela resan avbokas och bokas om.
Ni som försökt ändrat på biljetten efter nyår, har det gått bra? och vad kostar det idag?
 

Swisser

Medlem
Frågan har ställts förr, men hur villiga är agenterna idag att ändra kabinklass eller routing på ett legg?
Tidigare har det gått bra, men sist jag bokade sa agenten att de slutat tillåta ändringar ifall inte hela resan avbokas och bokas om.
Ni som försökt ändrat på biljetten efter nyår, har det gått bra? och vad kostar det idag?

Jag fick samma besked när jag bokade förra veckan.

Jag hade också jätteproblem när jag skulle ändra ett segment vid en tidigare resa under förra året från business till first, då hävdade de också att enda sättet var att avboka och boka om, men det gick jag ej med på. Efter långa diskussioner och inkopplande av supervisor så gav de till sist med sig, men bara pga att jag inte hade blivit informerad vid bokningstillfället att de ej längre tillåter ändring av bokad klass utan att boka om hela resan. Ändringen hade de tydligen infört någon gång under förra året efter att jag hade gjort första bokningen.

Jag hoppas verkligen att några av er här på forumet fortfarande har lyckats med att ändra klass på vissa segment utan att behöva boka om hela resan. Jag är också som jimmy_h intresserad av feeback från er som har lyckats med det nyligen och om ni har något förslag hur man bör gå tillväga.
 

Swisser

Medlem
Samma här jag har också hittills bara ringt EU numret, men nästa gång ska jag pröva USA numret. Det kan hända att de är striktare i det europeiska callcentret än det amerikanska.

Är det någon dag i veckan eller tid på dygnet som är bra/bäst för att ringa USA numret eller spelar det ingen roll?
 

Crater

Medlem
Jag har en fråga som kanske redan är besvarad ber om ursäkt i så fall.

Jag är väldigt sugen på att åka till HNL nu i vår men jag skulle vilja stanna i Seattle på vägen.
Måste man ha destination/stopover i viss ordning eller kan man, som jag vill, ha stopover i Seattle för att sedan ha hnl som destination.
Jag åker hem sedan från hnl.
Alltså: Arn - Seattle(stopover) - HNL (destination) - ARN ?
 

palmen

Moderator
Det fungerar alldeles utmärkt, det skulle däremot inte gå att ha SEA som destination och ta HNL som stopover och flyga ARN-SEA-HNL-ARN.
 
Toppen