Är det möjligt att skaffa mc kreditkort och 200k gräns för att köpa en bil och sedan säga upp kortet?
Säg att jag köper en bil för 180k. Eller kan banken spärra köpet om jag bara dundrar till med ett så stort köp och ingen tidigare köphistorik?
Tack för tipset!Får du 200.000:- i kredit och har en handlare som accepterar att du betalar 180.000:- med kortet så bör det tekniskt fungera. Killgissning är att deras system, precis som du också misstänker, kommer att stoppa köpet om du inte har någon tidigare historik hos dem och kör ett så stort förstaköp med en ny kredit. Så kontakta SEB och prata med dem innan du signar upp för kortet och se vad de säger om förförandet - och efter ev. godkänd kreditansökan så förvarna dem om att du kommer att göra en stor transaktion innan det blir dags.
Försök även pricka in det på en dubbelpoäng-helg så blir EB-kontot lite extra glatt.
Max kredit på SAS MC är 20% av din årsinkomst med cap på 200k.Tack för tipset!
Aa, det blir min första bil hos en handlare, så får se om dom ens tar kreditkort. Tänker att chansen att dom tar Amex är liten så tänkte skaffa mc kort istället.
Jag är lite osäker om jag får 200k som kredit också, då jag i nuläget redan har två kreditkort. Amex och norwegian.
Dubbelpoäng helg vore magiskt att träffa men det verkar oklart när nästa är? Kanske i hösten? Såg att det var en i Maj nu senast.
Aah, bra att veta. Tack!Max kredit på SAS MC är 20% av din årsinkomst med cap på 200k.
20% av årsinkomst stämmer, men finns ej ett cap på 200k. Kan ha bra mycket mer än så om det finns inkomst som stöttar.Max kredit på SAS MC är 20% av din årsinkomst med cap på 200k.
Tack- du har rätt. Blandade ihop med gränsen för poängintjäning på det enklare SAS MC.20% av årsinkomst stämmer, men finns ej ett cap på 200k. Kan ha bra mycket mer än så om det finns inkomst som stöttar.