Senaste nytt

Förskottsbetala till SAS Eurobonus Mastercard för att höja kreditgränsen?

011430121

Medlem
Det diskussion om OCR nummer, jag skulle idag som vanligt göra en inbetalning utan OCR nummer, skrev in mitt kortnummer som vanligt, det gick inte längre fick jag veta efter kontakt med kundtjänst.
Enbart OCR nummer fungerar numera, men du har alltid samma OCR nummer, finns i appen eller hemsidan om du kollar en gammal faktura, detta kanske har kommunicerats tidigare här på BC.
 

TP12

Medlem
Det diskussion om OCR nummer, jag skulle idag som vanligt göra en inbetalning utan OCR nummer, skrev in mitt kortnummer som vanligt, det gick inte längre fick jag veta efter kontakt med kundtjänst.
Enbart OCR nummer fungerar numera, men du har alltid samma OCR nummer, finns i appen eller hemsidan om du kollar en gammal faktura, detta kanske har kommunicerats tidigare här på BC.
Har det gått med kortnummer tidigare eller tänker du på Amex?
 

Fredah

Medlem
Emot vad som tidigare här noterats, jag har kunnat nu i flera månader kunnat överskrida kreditgränsen genom att förskottsbetala
Har du kunnat göra större köp än din gräns menar du? dvs säg att du har en kreditgräns på 50 tusen, genom att betala in 50 tusen ytterligare har du kunnat göra en betalning på 100 tusen (som en transaktion)? Detta gick tidigare men stoppades och nu har jag inte testat på flera år.
 
Har du kunnat göra större köp än din gräns menar du? dvs säg att du har en kreditgräns på 50 tusen, genom att betala in 50 tusen ytterligare har du kunnat göra en betalning på 100 tusen (som en transaktion)? Detta gick tidigare men stoppades och nu har jag inte testat på flera år.

Fungerar fint. Vi har renoverat så haft en del stora inköp men låg kreditgräns. Har betalat in på morgonen och sen på kvällen kan jag köpa för det.
 

ante_77

Medlem
Personligen tycker jag att det är lite jobbigt med MasterCard då det var snålt med krediten för min del.
Det är väl kanske inte så ofta att man når gränsen, men de gånger man faktiskt gör det så är det ganska drygt. Man får dagligen se över saldot och pytsa in pengar då och då.

Fick efter många om och men höjt kreditgränsen från 40k till 90k, men en del gånger kan ju även 90k vara lite tight.
Amex är mer flexibla och jag kör i första hand Amex.

Jag tror inte jag har kört med ”top up” på MC, men betalat ”räkningen” några gånger i månaden har jag gjort.
 
Toppen