Senaste nytt

Förskottsbetala till SAS Eurobonus Mastercard för att höja kreditgränsen?

frabol

Ny medlem
Vet inte, att jag blir stående i bilaffären och skäms över att mina surt förvärvade pengar ligger i limbo hos min kreditkortsutgivare och att jag får cykla hem… är ju inte hela världen iofs!
Hur gick det?
Ska också köpa en bil och tänkte sätta in den summan på kortet innan köp och använda SASMC.
 
Hur gick det?
Ska också köpa en bil och tänkte sätta in den summan på kortet innan köp och använda SASMC.
Sådär.. stod laddad till tänderna med + 300 000 på mitt mc redo att maxa sönder. Bilen som jag beställde med läderklädsel levererades med mocka. Blev ingen affär.. ingen bil, inga poäng - men en lång dialog med SEB när jag ville ha ut mina pengar igen :) - jag är dock 95% säker på att det hade fungerat utan problem .. men köpet behöver nog delas upp för att inte överstiga kreditgränsen.
 

Tamas

Medlem
Sådär.. stod laddad till tänderna med + 300 000 på mitt mc redo att maxa sönder. Bilen som jag beställde med läderklädsel levererades med mocka. Blev ingen affär.. ingen bil, inga poäng - men en lång dialog med SEB när jag ville ha ut mina pengar igen :) - jag är dock 95% säker på att det hade fungerat utan problem .. men köpet behöver nog delas upp för att inte överstiga kreditgränsen.
Vet du 100% att du skulle kunna betala med kreditkort?
Jag har aldrig lyckats att använda kreditkort vid bilaffär. Spelar ingen roll om SAS eller inte...
 

frabol

Ny medlem
Vet du 100% att du skulle kunna betala med kreditkort?
Jag har aldrig lyckats att använda kreditkort vid bilaffär. Spelar ingen roll om SAS eller inte...
Är det för du frågat innan?
Dom vill ju undvika att ta emot kreditkort för det kostar mer för dem.
Har du kommit dit och bara haft kreditkort att betala med?
 

LarsCph

Medlem
Vet du 100% att du skulle kunna betala med kreditkort?
Jag har aldrig lyckats att använda kreditkort vid bilaffär. Spelar ingen roll om SAS eller inte...
Da jag köpte bil senast betalte jag cirka 70.000 utan problem med mitt SAS MC. Jag hade frågat innan om det var okej, och ja det var inget problem.
 

frabol

Ny medlem
Jag har också handlat för ca 80k över min kredit tidigare, men nu ska vi betala ca 550k så hade vart trevligt att veta om det går innan jag överför pengarna.
 

Tamas

Medlem
Da jag köpte bil senast betalte jag cirka 70.000 utan problem med mitt SAS MC. Jag hade frågat innan om det var okej, och ja det var inget problem.
Alright, man kanske behöver förhandla i förväg eller nåt har ändrats. Det var inte igår jag försökte. Bra att veta!
 

Glenn E

Medlem
Köpte ett årskort silver på SJ loungen i Göteborg för 43300 på fredagen med dubbel poängintjäning i slutet av maj.
Kreditgräns 25000. Kan inte höja nu pga fem år i Kina.
Jag förde över 45000 i förskott 2 dagar före.
Debiterade först 25000 sedan 18300 en minut senare.
Det fungerade för mig.
 

LarsCph

Medlem
Jag har senast inte lyckats med förskottsbetalning, betalde fakturan i förtid så utrymmet fanns för att köpa - men köpet blev inte godkänd. Det står i betingelserna att krediten ska täcka två månaders köp, men det har tidigare funkat att betala i förtid - men inte längre. Kreditgräns 200.000 och efter betalning var saldon 90.000 men köp på typ 5.000 nekades. Jag hade köpt för 200.000 som är min gräns.
 
Toppen