M.K
Medlem
Jag håller verkligen med Dig om allt.På pappret en trevlig förmån men personligen vet jag inte just nu när jag ska använda den.
Precis som för många andra har jag ett Scandic i stan, men det ligger 10 minuter bort med bil och med gång eller kollektivtrafik är det 40--50 minuter dit. Enkel väg. Det ligger vid en infart och ett industriområde och i praktiken kommer jag aldrig att ha vägarna förbi vid frukosttid.
Jämför jag med jordgubbens erbjudande - fritt kaffe - så har jag använt det ett antal gånger på så sätt att jag har träffat en kollega eller kontakt på stan för ett möte och vi har kunnat sitta ner i lugn och ro på ett Clarion och prata jobb över en kopp kaffe.
Jag kan absolut se mig göra liknande på Scandic, men igen, det kräver att hotellet ligger i närheten av en normal mötesplats och att vi har anledning att mötas tidigt på dagen. Jag kan tänka mig att betala för den andres frukost även om det gör hela upplägget mer komplicerat och mindre attraktivt är Jordgubbens kaffe,
Jag tror inte heller att jättemnånga kommer att utnyttja detta högfrekvent och därmed borde det inte bli ett problem. Men jag har en oro i sociala medier där det är viktigt att visa upp en bild av hur j-la speciell man är. Det räcker med ett litet antal personer som skryter i sina kanaler om hur de frossar gratis för tusentals kronor i månaden för att SAS och/eller Scandic ska dra öronen åt sig.
Strawberrys kaffe är toppen! Jag använder det frekvent särskilt på resande fot. Mycket lugnare miljö vanligen runt knutpunkter, wifi och sparar 50-100dkk/nok/sek. Mindre monetärt värde men stor skillnad i upplevt värde jämfört frukostkaos med främlingar en ledig tidig morgon i mitt fall.
Typ det enda jag använder kedjan till numera
Last edited: