Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Fortfarande inget M&M kreditkort i Sverige, det utlovades ett kort under frågestunden dom höll i höstas.
Utlovades det verkligen något? Jag vill minnas att det efterfrågades och att de gav någon form av politiker svar, att det kommer mer information eller att dom ska titta på det. Förstår inte riktigt varför de inte ganska snabbt skulle kunna lösa transfer från MR (det finns väl redan på tyska Amex?), men SAS kanske ha veto på det i avtal med Amex?
 
Utlovades det verkligen något? Jag vill minnas att det efterfrågades och att de gav någon form av politiker svar, att det kommer mer information eller att dom ska titta på det. Förstår inte riktigt varför de inte ganska snabbt skulle kunna lösa transfer från MR (det finns väl redan på tyska Amex?), men SAS kanske ha veto på det i avtal med Amex?

Du har helt rätt att det inte lovades någonting alls. De sa de skulle titta på det. Typ. Vilket betyder ingenting.
 
Uppgraderad till 1A idag på FRA-BCN så utväxling i uppgraderingar på SEN matchningen har varit mycket gynnsam.

Med det sagt så har jag tyvärr tagit beslutet att ej återkvalificera till SEN inför Feb 2026.

Erkännandet av status på flygplats och ombord med LH är väldigt trevligt och närvarande. Om det bara kunde vara gästvänligt när man sitter hemma och planerar med LH... Vi känner alla till frånvaron av checkat baggage i Eco light för SEN vilket sänker värdet på status utanför jobbresor (som alltid är åtminstone flex). Den bistra upplevelsen fortsätter i LHs inkonsekventa möjligheter att välja säte i förväg. På nuvarande resa kunde jag inte ens välja classic seat utan att pröjsa. Jag värdesätter förutsägbarhet och möjlighet att planera över potentiella perks som kan komma eller ej.

Lägg därtill nedvärderandet av awards på LH så känns det kämpigt att dela sina resurser mellan Skyteam och *A. För mig som är ute ofta i väldigt god tid så upplever jag dessutom tillgängligheten på awardsäten att vara hyfsat likvärdig med Skyteam.


Så det har varit kul att vara SEN men har ej gett mersmak. CDG/AMS duger lika bra som MUC/FRA när man utgår från GOT.
 
Uppgraderad till 1A idag på FRA-BCN så utväxling i uppgraderingar på SEN matchningen har varit mycket gynnsam.

Med det sagt så har jag tyvärr tagit beslutet att ej återkvalificera till SEN inför Feb 2026.

Erkännandet av status på flygplats och ombord med LH är väldigt trevligt och närvarande. Om det bara kunde vara gästvänligt när man sitter hemma och planerar med LH... Vi känner alla till frånvaron av checkat baggage i Eco light för SEN vilket sänker värdet på status utanför jobbresor (som alltid är åtminstone flex). Den bistra upplevelsen fortsätter i LHs inkonsekventa möjligheter att välja säte i förväg. På nuvarande resa kunde jag inte ens välja classic seat utan att pröjsa. Jag värdesätter förutsägbarhet och möjlighet att planera över potentiella perks som kan komma eller ej.

Lägg därtill nedvärderandet av awards på LH så känns det kämpigt att dela sina resurser mellan Skyteam och *A. För mig som är ute ofta i väldigt god tid så upplever jag dessutom tillgängligheten på awardsäten att vara hyfsat likvärdig med Skyteam.


Så det har varit kul att vara SEN men har ej gett mersmak. CDG/AMS duger lika bra som MUC/FRA när man utgår från GOT.

Med full respekt för att du inte vill återkvala men kan du berätta mer om kring vilka omständigheter du inte kunna välja säte? Är det för att du reser i light?
 
Med full respekt för att du inte vill återkvala men kan du berätta mer om kring vilka omständigheter du inte kunna välja säte? Är det för att du reser i light?
Det skede också på en awardbiljett i vintras, samt en flexbiljett i tjänsten för ett par månader sedan. Inkonsekvens är ordet.
 
Det skede också på en awardbiljett i vintras, samt en flexbiljett i tjänsten för ett par månader sedan. Inkonsekvens är ordet.

Mycket konstigt!

Jag har (tyvärr) bytt till ZRH som bas så har blivit rätt mycket flygande därifrån. Dock med Classicbiljetter iofs för jag behöver bagage. Men har aldrig varit med om att jag inte kunnat välja säten gratis. Utöver Allegris då där LH ville ha betalt för sviterna med stängbar dörr.
 
Någon som har koll på hur det ser ut för alla oss i matchgänget med kvalificeringsperiod? Har vi alla samma nu i och med att vår SENstatus går ut sista februari 2026? Är det rent av sista februari som man har på sig att återkvalificera eller är det ett år från att man gick med i MM? Återigen vågar jag inte lita kundtjänst.
 
Någon som har koll på hur det ser ut för alla oss i matchgänget med kvalificeringsperiod? Har vi alla samma nu i och med att vår SENstatus går ut sista februari 2026? Är det rent av sista februari som man har på sig att återkvalificera eller är det ett år från att man gick med i MM? Återigen vågar jag inte lita kundtjänst.
I Miles&More har alla kalenderår som kvalificeradsperiod, med 2 månaders graceperiod.

Så du har till 31 december att samla statuspoäng för att förnya statusen, men behåller nuvarande statusen till sista februari.
 
Någon som har koll på hur det ser ut för alla oss i matchgänget med kvalificeringsperiod? Har vi alla samma nu i och med att vår SENstatus går ut sista februari 2026? Är det rent av sista februari som man har på sig att återkvalificera eller är det ett år från att man gick med i MM? Återigen vågar jag inte lita kundtjänst.
Samma period här. Blir spännande att se om man sitter 6 leg t/r Poznan igen. Var en riktigt fin och trevlig lounge där iallafall.
 
Toppen