Diamond-in-the-ruff
Medlem
Lyckas inte hitta giltighetstiden för mina e-vouchers. Någon som vet var det hittas?
Nej, jag vill minnas att det inte framgår någon stans annat än om man ringer och frågar. Dock så är de giltiga i 24mån vilket kanske kan hjälpa dig att gissa? Man ska också få ett mail någon månad innan de går ut.Lyckas inte hitta giltighetstiden för mina e-vouchers. Någon som vet var det hittas?
Stort tack!Nej, jag vill minnas att det inte framgår någon stans annat än om man ringer och frågar. Dock så är de giltiga i 24mån vilket kanske kan hjälpa dig att gissa? Man ska också få ett mail någon månad innan de går ut.
Lufthansa om du frågar mig. Nu har jag bara sample size 1 på LX F, den var bra på alla sätt men inget som stack ut. Då har LH några riktiga USPar där de vinner enligt mig.Det verkar som att dessa vouchers ger bäst värde när de använda för uppgradering från business till first. Om man skulle välja en första first-upplevelse i Lufthansagruppen, ska man sikta in sig på Lufthansa (Porsche, FCT, klassisk men gammal produkt) eller Swiss (en av de bättre first-upplevelserna)?
Jag skulle välja Swiss, tycker deras first kabin är lite trevligare än Lufthansa, First loungen i Zurich är också trevlig med utomhus terass och man kan knalla över till Senator loungen via terassen och ta sig en whiskey eller två i deras Whiskey bar. Har fått privat transfer från apron i en BMW 7 serie i Zurich men fler gånger i en VW minibuss.Det verkar som att dessa vouchers ger bäst värde när de använda för uppgradering från business till first. Om man skulle välja en första first-upplevelse i Lufthansagruppen, ska man sikta in sig på Lufthansa (Porsche, FCT, klassisk men gammal produkt) eller Swiss (en av de bättre first-upplevelserna)?
Mitt intryck är att många enkelresor i business är ca 70% av ToR medan t.ex Indien är nära 50%. Kanske inte är så kul att åka first till Delhi dock?Problemet är väl som jag ser det att det är svindyrt att boka enkelbiljetter med LH så det blir antingen först en revenue t/r business eller en hemresa i ekonomi. Klart att det förmodligen ett bra pris för en first-resa men ändå inte en ”vanlig” poängbokning. Kan såklart vara värt det oavsett. Vet någon om det går att uppgradera en Alegris business till first? Hade varit kul att testa![]()