Senaste nytt

Hur använder jag min e-Voucher på Lufthansa?

Det verkar som att dessa vouchers ger bäst värde när de använda för uppgradering från business till first. Om man skulle välja en första first-upplevelse i Lufthansagruppen, ska man sikta in sig på Lufthansa (Porsche, FCT, klassisk men gammal produkt) eller Swiss (en av de bättre first-upplevelserna)?

Det verkar som att dessa vouchers ger bäst värde när de använda för uppgradering från business till first. Om man skulle välja en första first-upplevelse i Lufthansagruppen, ska man sikta in sig på Lufthansa (Porsche, FCT, klassisk men gammal produkt) eller Swiss (en av de bättre first-upplevelserna)?
Lufthansa om du frågar mig. Nu har jag bara sample size 1 på LX F, den var bra på alla sätt men inget som stack ut. Då har LH några riktiga USPar där de vinner enligt mig.

Men du kommer bli nöjd med båda är min gissning.

Jag skulle välja Swiss, tycker deras first kabin är lite trevligare än Lufthansa, First loungen i Zurich är också trevlig med utomhus terass och man kan knalla över till Senator loungen via terassen och ta sig en whiskey eller två i deras Whiskey bar. Har fått privat transfer från apron i en BMW 7 serie i Zurich men fler gånger i en VW minibuss.

Som nämns ovan tror jag dock du blir nöjd vilken du än väljer.

Har någon erfarenhet av vilka destinationer som kan vara bäst att titta på om man vill nyttja dessa vouchers för First med bäst värde/lägst pris. Dvs, om enda anledningen till resan är att göra en sista resa i LH F.

Dvs, vilken rutt är bra att kolla på där man kan hitta rimliga priser för LH business (räcker med en väg, kan åka economy åt andra hållet) med plan som har F-kabin och där det kanske inte heller är jättehårt tryck på F-biljetter så att det finns hyfsad chans att kunna uppgradera.
Bör även vara en rutt som antingen avgår ganska sent på dagen (för utgående flight) eller ankommer Tyskland tidig morgon (inkommande flight, där man då kan boka anslutningen sent) så att man får större delen av dagen i FCL/FCT.

Jag är också sugen på att använda mina två vouchers för att åka First! Tider mindre viktigt i min bok, än pris och att det faktiskt går att boka.

Problemet är väl som jag ser det att det är svindyrt att boka enkelbiljetter med LH så det blir antingen först en revenue t/r business eller en hemresa i ekonomi. Klart att det förmodligen ett bra pris för en first-resa men ändå inte en ”vanlig” poängbokning. Kan såklart vara värt det oavsett. Vet någon om det går att uppgradera en Alegris business till first? Hade varit kul att testa :)

Problemet är väl som jag ser det att det är svindyrt att boka enkelbiljetter med LH så det blir antingen först en revenue t/r business eller en hemresa i ekonomi. Klart att det förmodligen ett bra pris för en first-resa men ändå inte en ”vanlig” poängbokning. Kan såklart vara värt det oavsett. Vet någon om det går att uppgradera en Alegris business till first? Hade varit kul att testa :)
Mitt intryck är att många enkelresor i business är ca 70% av ToR medan t.ex Indien är nära 50%. Kanske inte är så kul att åka first till Delhi dock?

Toppen