Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Inte bra har en resa HEL-ARN den 2 maj

Det verkar som om du får göra en ombokning men enbart till andra flyg som utförs av Finnair. Tror dock konflikten enbart drabbar Finnair som en del i stödet för att arbetsgivaren och piloten ännu inte kommit till ett resultat i förhandlingarna. Jag tror dessutom konflikten kommer skärpas nu då Finnair gick ut med nyheten att 36 longhaul-piloter skall permitteras (furlough): https://yle.fi/a/74-20158471

Om jag var du skulle jag nog boka en biljett med något annat bolag alternativt båt om du verkligen vill komma hem på fredag.

Förseningar kan förekomma på fjärrtågen på stambanan till/från Stockholm. Ett regionaltåg har kört upp en växel så man leder om massa tåg förbi Södertälje.

Gäller alltså X2000, SJ Intercity m.m som passerar Södertälje Syd (i princip alla tåg). Förseningar mellan 20-60min.

Totalstopp mellan Stockholm Central och Flemingsberg just nu, prognos på upptagen trafik sker tidigast 11:15. Signalfel mellan Stockholm Central och Stockholm Södra. Flera inställda avgångar är att vänta söderut!

EDIT: Gäller ej pendeltågen som rullar i citytunneln eller norrgående tåg från Stockholm Central. Misstänkt av grävd/klippt kabel som är orsaken.

Last edited:
Totalstopp mellan Stockholm Central och Flemingsberg just nu, prognos på upptagen trafik sker tidigast 11:15. Signalfel mellan Stockholm Central och Stockholm Södra. Flera inställda avgångar är att vänta söderut!

EDIT: Gäller ej pendeltågen som rullar i citytunneln eller norrgående tåg från Stockholm Central. Misstänkt av grävd/klippt kabel som är orsaken.
Uppdatering nr 2: Omledning sker av tåg på västra stambanan via Västerås-Köping-Örebro till Hallsberg för att komma ut på västra stambanan. Katrineholm som station uteblir för dessa tåg just nu. Blir en spännande dag detta o_O

Uppdatering nr 2: Omledning sker av tåg på västra stambanan via Västerås-Köping-Örebro till Hallsberg för att komma ut på västra stambanan. Katrineholm som station uteblir för dessa tåg just nu. Blir en spännande dag detta o_O
Trafiken igång igen söder om Stockholm, stora följdförseningar att förvänta. Dock är det nu spårspring i Solna så förseningar norrut istället.

Trevlig helg (nu slutar live-rapporteringen) ;)

Uppdatering 2: Tåg har evakuerats på grund av strömlösheten. Det kommer bli väldigt många inställda avgångar/omledning.
Uppdatering 3: Trafiken är delvis igång igen. Räkna med stora följdförseningar uppemot 3-4h. Felet är inte avhjälpt men ett spår är farbart, helt återställande beräknas tidigast imorgon eftermiddag.

(Nu slutar live-rapporteringen) :)

Toppen