Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Muppar på fel sida av stängslet på ARN.
Skottpengar bör införas
Då är det säkert våra gamla bekanta från våtmarkerna! :oops:

Redan i höstas aviserade de ju att de skulle genomföra aktiviteter mot flygplatser under tre veckor i påsk.

Så tyvärr lär de försöka med mer kommande veckor.

Då är det säkert våra gamla bekanta från våtmarkerna! :oops:

Redan i höstas aviserade de ju att de skulle genomföra aktiviteter mot flygplatser under tre veckor i påsk.

Så tyvärr lär de försöka med mer kommande veckor.

Hade dom använt sin energi på att faktiskt återställa våtmarker så hade det varit mission completed.

1 juni till 11 augusti = 72 dagar (beroende om man inkluderar första och sista dagen). Således känns 70 flighter lite mindre dramatiskt då.

Så här skriver Finnair själva på deras säljkanal https://easy.finnair.com/fi-en/news/changes-in-finnair-traffic-plan-for-summer-2025-3656378

Finnair cancels some flights scheduled from 1 June to 11 August 2025. We will cancel 70 long-haul and 160 narrow-body flights. Sixty-nine long-haul flights are to North America (Dallas, Seattle, Chicago, JFK, Los Angeles). The cancellations will affect individual flights on different routes. Similarly, cancelled narrow-body flights are individual flights to several different destinations. In the summer, Finnair operates more than 300 flights a day.

Man får väl också utgå från att de menar 70 rundturer och inte 70 enkelflighter (dvs 35 rundturer).

Irriterande för dem som drabbas men jag tror dock risken att få ett inställt flyg med Finnair är betydligt större på grund av den pågående pilotkonflikten som ställer in flyg på daglig basis om en pilot blir sjuk eller förseningar drabbar piloterna så att övertidsblockaden träder in. Som skrivs i en annan tråd tror jag Finnair väljer USA-flighterna då de har betydligt större ombokningsmöjligheter med BA och AA (både via London och hubbarna för AA och AS i USA).

Till Japan, Hong Kong, Singapore finns det betydligt färre alternativ med oneworld-partners och där är det väl BA som är mer beroende av AY än tvärtom.

Sedan har givetvis minskad efterfrågan till USA en påverkan i vilka flyg de väljer, det tror jag också.

P.S. Är det bara jag som är sjukt nyfiken på vilken den 70.e inställda flighten är????? o_O

• Gilla
Reactions: pep
Malmö Central i morse var kämpigt, räkna med förseningar på det mesta under rusningstrafiken
1000025946.jpg

Toppen