Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen dags för lite long haul C. Idag med Lufthansa. Nu i Sas Business Lounge GOT. Snart mot Frankfurt och LH402 mot EWR. Ska bli kul att få testa nya terminalen i Frankfurt.

Lufthansa Senator Lounge, non Shengen i nya A+terminalen. Var sena in hit, så det blir bara ett kortstopp. Men Vilket lyft den här loungen är! Stort, fräscht med ett bra utbud. Trots att det är mycket folk här så känns det lugnt. Den här loungen gillar jag!

Då var man tillbaka efter tvåveckors frivillig internet celibat (inget annat celibat om nån trodde det :rolleyes:). Just nu i Thai förstaklassloungen i BKK efter en natt på Conrad hotell inne i stan, ett hotell jag varmt kan rekommendera utmärkt frukost i loungen för att inte glömma deras afternoon thee. Valde även att utnyttja hotellets limousine service med en BMW 7serie som tog mig till sumpan på mindre än 45min. Så nu är det bara att slappna av o njuta av hemresan till kylan och snö.

Edit: då var man tillbaka efter massagen. Det vart oljemassage med efterföljande tvagning i badkar :p "nu skall ni inte få några snuskiga tankar, för det fick jag". Bastun får bli vid nästa tillfälle om någon månad.

Last edited:
Då var man tillbaka efter tvåveckors frivillig internet celibat (inget annat celibat om nån trodde det :rolleyes:). Just nu i Thai förstaklassloungen i BKK efter en natt på Conrad hotell inne i stan, ett hotell jag varmt kan rekommendera utmärkt frukost i loungen för att inte glömma deras afternoon thee. Valde även att utnyttja hotellets limousine service med en BMW 7serie som tog mig till sumpan på mindre än 45min. Så nu är det bara att slappna av o njuta av hemresan till kylan och snö.

Edit: då var man tillbaka efter massagen. Det vart oljemassage med efterföljande tvagning i badkar :p "nu skall ni inte få några snuskiga tankar, för det fick jag". Bastun får bli vid nästa tillfälle om någon månad.

Detta låter ju riktigt najs, har själv några dagar bokade på Conrad om en dryg vecka. Vilken typ av rum hade du? Massagen låter nästan som en japanska variant, och det har jag försökt hitta på mina resor men aldrig lyckats.

Lufthansa Senator Lounge. Mycket sparsam dukat. Dumplings och smörgåsar. Meh. Vilket synd att jag inte ens vill dricka något alkohol. Inte ens cappuccino maskin lockar mig.
Check-in stängdes med 80% tomma stolar i Economy. Lovar bli roligt.

Last edited:
Hej Rummet på Conrad var ett vanligt standard rum men med access till ex-floor. Massagen var Thai oilmassage men tror att tjejen bjöd till lite extra :rolleyes: Denna typ av massage är bara tillgänglig om man flyger Thai första klass.

Just nu i MPX LH senator lounge (eller om det är allt i ett) Mycket lugnt här denna lördagsmorgon. Utvilad efter en god natts sömn i säte 2A på kärran upp från BKK.

Då har man avverkat trakterna runt Wollongong och sitter nu i Koru Club (NZ's lounge) på SYD. En sval dusch och byte av kläder var inte helt fel denna varma och fuktiga dag. Check-in öppnade 17:15, så jag fick vänta ca 40 min då jag var på flygplatsen tidigt. Handlade lite tasmansk whisky i Taxfreen att ha i min bungalow.

Äter lite diverse varmt och kallt småplock med en kall Steinlager till. Ska inte äta för mycket, då jag har 6 timmar med NZ's utmärkta ombordservice framför mig till RAR. Planet är sent hit, så de räknade med uppåt en timme sen avgång. Gör mig inget, då vi ska landa 05:30 och rummet är ledigt från 12:00.
Så det blir nog lite vinprovning här i loungen så länge...

Attachments

• DSC_4737.jpg
    DSC_4737.jpg
    116,3 KB · Visningar: 216
Då var man i Frankfurt igen, Sitter i business loungen på A piren o väntar på LH816 som skall ta mig hem till Göteborg :). såhär långt har det vart en mysig bonusresa med SK, TH och nu på slutet även LH.

Ps: skall försöka få till en liten reserapport om denna resa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen