Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Jag och Lorden var där igår. Helt ensamma i matsalen. Trevlig personal. Toast skagen okej, dock något liten. Hade gärna haft lite mer salt och peppar i den. Röding betydligt bättre, men saftigt att behöva betala 445kr för den. Hade inte tyckt att den var värd det om jag betalat och det inte ingick i dining by Amex. Trevlig miljö. Roligt att testa något nytt. Överlag nöjd, kan absolut tänka mig att åka tillbaka. Körde bil så tog in alkoholfri öl, men den var slut så fick bli en lättöl. Håller med det som du skrivit @mrestes
Visa bifogad bild 163590Visa bifogad bild 163591
Ja, priserna är helt galna på maten utan Amex. Det går det ännu konstigare att vinpriserna är relativt låga om man köper något som är lite dyrare på Bolaget.

Hur ser Aprillistan ut - ser yt att vara mest Stockholm på denna tjänst, funderar på att byta ut mitt Elite till Plat.
Det är tomt i april, såhär ser rundorna ut:
Round 1: 1st–31st of January
Round 2: 1st–31st of March
Round 3: 1st–31st of May
Round 4: 1st–31st of July
Round 5: 1st–30th of September
Round 6: 1st–30th of November

Tack Freda h o Palmen lika bra att uppgradera då och hänga på låset. Har inte haft Plat på mpnga år, det är ett decimerst kort vs tidigare men detta är nytt för mig och vårt att testa.

Last edited:
Tack Freda h o Palmen lika bra att uppgradera då och hänga på låset. Har inte haft Plat på mpnga år, det är ett decimerst kort vs tidigare men detta är nytt för mig och vårt att testa.
Jag skaffade också platinum i samband med att jag uppnådde LTG för drygt tre år sedan. Jag har inte ångrat mig, tycker dining förmånen är riktigt trevlig. Trots att jag bor på västkusten och har mer begränsat utbud och sällan användning för Pontus vilket annars såklart också är bra värde. Bra också med Delta inrikes lounge access.

Låter bra, är det då mat för två och så betalar man dryck3 själv ? Låter ju som en bra deal om man får till det säg 4 ggr per år, Pontus vet jag inte om jag kommer använda då jag nöstan alltid åker på morgonen då är det mycket folk i trappan så jag ytycker SAS funkat fint. Skall testa i detta. Någon som vet om extrakortsinnehavare kan bo utomlands ? Min grabb är på väg till England ett par år på arbete.

Låter bra, är det då mat för två och så betalar man dryck3 själv ?
Precis, det brukar vara 2-rätters som ingår så får man köpa till om man vill ha 3-rätters. Dryck tillkommer. Ibland är det färdigt concept också, tex Beirut café fick man en massa olika saker på bordet bara (mycket mat dock).

Någon som vet om extrakortsinnehavare kan bo utomlands ?
Egentligen har jag ingen aning men ser inte varför det skulle vara ett problem. Kortet skickas till huvudkortinnehavarens adress och det är denne som är betalningsansvarig. Se till att fixa points plus också då.

Låter bra, försökte mig på att läsa villkoren och det verkar OK med xtra kort som inte bor i Sverige, alla debiteringarna får ju 2% valutapåslag så det blir ju billigare i längden med ett kort i hemlandets valuta. Skall testa Plat då och jaga restauranger istället för EBG.

Låter bra, försökte mig på att läsa villkoren och det verkar OK med xtra kort som inte bor i Sverige, alla debiteringarna får ju 2% valutapåslag så det blir ju billigare i längden med ett kort i hemlandets valuta. Skall testa Plat då och jaga restauranger istället för EBG.
Tänk bara på att valutapåslaget är baserat på olika växlingskurser så den reella kostnaden exempelvis jämfört med SEB kort MC är inte samma (även om de också har 2%). Min uppfattning är att AMEX konsekvent är betydligt billigare än SEB kort.

IMG_8706.jpeg

Toppen