Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Månadens besök gick till Brasserie Astoria och deras "Bar experience". Detta bestod av gougeres (små bakverk med ost) följt av att man får dela en löjromspizza, samt varsitt glas prosecco.

Överlag var det precis som man kan förvänta sig: nivån är mycket hög på allting. Pizzan var nästan löjligt frasig och god, servicen perfekt, miljön trevlig. Kan starkt rekommendera.

Kanske något överraskande är att man faktiskt blev mätt på en halv pizza (det är inte direkt bantningsmat om man säger så). Men den som vill köpa till ytterligare mat eller dryck har naturligtvis en omfattande meny och nästan bottenlös vinlista att välja ifrån.

Testade Villa Dahlia.
Absolut en väldigt bra "hotell restaurang" och varmrätterna var helt klart bättre än förrätter.

Vid tog båda råbiff till förrätt och jag valde entrecote och min +1 tog uer.
Råbiffen var ok, men inget speciellt, beställde medium rare köttbit som mer gick åt rare, men den var riktigt god, saknade lite sås dock.
20250506_180949.jpg
20250506_183753.jpg

Tyvärr inget bra ölutbud, men stort plus för att de hade en ipa från omaka på fat. Tog även en GT, och där är jag tveksam till vad de valt för glas när det i övrigt var premium produkter i drinken.
20250506_174226.jpg

Toppen