Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Hej alla, ny medlem här. Kan man boka en 4 personers sittning på Dine by AmEx? Dvs jag och sambon har Platinum men vi tar med två vänner så betalas det överskjutande som inte ingår i erbjudandet? Så blir det -50% rabatt för alla fyra så att säga..

Mvh BZ

Erbjudandet är bara för 2 personer, övriga betalar vad det kostar.
Senaste besöket var vi ett sällskap på 7 personer. Personalen var snälla och drog av de dyraste rätterna enligt erbjudandet för 2 personer.
Tack för svar, ja det förstår jag, tänkte mer att jag då tar hela notan och så löser vi sinsemellan så att de blir halva priset för alla 4 deltagare om alla kör tex förrätt+huvudrätt.

4 personer äter samma mat. 2 av de betalar 0 kr och 2 betalar fullpris, notan delas på 4 sinsemellan. Det blir ju som att bjuda polarna på en halva-priset middag
Ja, du kan boka bord för valfritt antal gäster men det är bara 2 pers som får gratis 2-rätters. Sedan om man vill splitta notan sinsemellan är upp till er men restaurangen tar ju 0kr resp. fullt pris per rätt.

Testade Miss Clara brunch idag.
Positivt:
Maten var god, man fick välja en huvudrätt + efterrätt.

Negativt:
Ingen service, mycket folk och personalen hann inte med.
Man fick vänta ganska länge när man kom dit + vänta länge för att ens få en kanna vatten och sen beställa.
Tyckte också det var lite dåligt att man inte fick välja två huvudrätter (som man kunde boketto)

Testade Miss Clara brunch idag.
Positivt:
Maten var god, man fick välja en huvudrätt + efterrätt.

Negativt:
Ingen service, mycket folk och personalen hann inte med.
Man fick vänta ganska länge när man kom dit + vänta länge för att ens få en kanna vatten och sen beställa.
Tyckte också det var lite dåligt att man inte fick välja två huvudrätter (som man kunde boketto)
Erbjudandet är ju 2 rätter av för, huvud, efterrätt? Varför skulle man då få två huvudrätter?

Om man fått det någon annan stans ska det nog ses som ett undantag snarare än standard.

Står väldigt tydligt i erbjudandet att det är två olika typer av rätter

Benefit
Two courses for you and one guest are included in the benefit (starter and main course or main course and dessert).

Om man absolut vill ha förrätt och efterrätt så tror jag nog restaurangen går med på det, eller två förrätter.

Stod så här i appen, kanske därför jag tolka det som man kunde välja två rätter och inte en huvud + efterrätt.
Servitrisen nämnde inget om förrätt + huvudrätt heller, endast huvud + efterrätt.
a0e8be30-2abb-494d-8e61-8f950f7fc703.jpeg

Toppen