Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hittade några flyg till asien från CPH i business med SAS, men hur funkar det med feeders till just SAS-bokningar?

T ex ARN-CPH finns bara i Go, men CPH-HND finns i business. Kan jag boka CPH-HND och sen lägga till ARN-CPH?
Ja det funkar. 750 kr/pers i ombokningsavgift.
Alternativt ring och boka för att undvika det, men såklart säkrast att boka långa benet så snabbt som möjligt.

Förstår, tack. Frågan är om de behöver dra om poängen när ingenting ändras avseende skatter, avgifter, eller poäng. Om de vet detta kanske de kan ställa ut nya biljetter utan att röra poängen.

Någon som gjort samma sak, dvs justerat till annan avgång från och till samma flygplats som i sin originalbokning?
Det borde funka,
Lyckades boka igenom, så HUACA tills man får någon som vet reglerna...
har du fått den biljetterad med?

Är lite ringrostig om vad som gäller nu, men efter att ha läst föregående trådar så försöker jag nu boka HND-CPH (Business) inkl. CPH-ARN (Plus) i en ren SAS Award på en enda bokning. På hemsidan står det:
  • Du kan kombinera reseklasser för dina ut- och hemresor (t.ex. utresa i Economy och hemresa i Business), men du kan inte kombinera bokningsklasser i en enda riktning (t.ex. CPH–AMS i Economy och AMS–JFK i Business).
Vad jag läser ovan så verkar det som att agenter godkänner "feeder" i två olika kabinklasser om inte så är det ju helt kört och dödar alla alternativ att flyga business till ARN osv med mellanlandning via CPH.

Är lite ringrostig om vad som gäller nu, men efter att ha läst föregående trådar så försöker jag nu boka HND-CPH (Business) inkl. CPH-ARN (Plus) i en ren SAS Award på en enda bokning. På hemsidan står det:
  • Du kan kombinera reseklasser för dina ut- och hemresor (t.ex. utresa i Economy och hemresa i Business), men du kan inte kombinera bokningsklasser i en enda riktning (t.ex. CPH–AMS i Economy och AMS–JFK i Business).
Vad jag läser ovan så verkar det som att agenter godkänner "feeder" i två olika kabinklasser om inte så är det ju helt kört och dödar alla alternativ att flyga business till ARN osv med mellanlandning via CPH.
Här behöver man skilja på bokningsklass och cabinklass. SAS släpper normalt platser i I-klass (business award) även på ARN-CPH vilket innebär att du kan boka en resa i genomgående business award (I-klass) sen eftersom det inte finns businesscabin (ännu) på ARN-CPH så kommer du få sitta i plus på den sträckan. Detta på ren SAS award. På skyteam bokning ska man kunna lägga till feeder men då som ombokning (separat regel).

Toppen