Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Är ganska bra med anslutningar till Amsterdam med SAS. Lägg sedan till KLMs flighter så är det en drös av flighter.
Problemet är att AFKLM tillämpar married segments. Har man bokat långflygen med AFKLM kan man inte lägga på feeders med AFKLM på samma bokning. Då måste man invänta SAS släpp av bonusplatser. Likaså ej möjligt att ändra en delsträcka utan att boka av allt.

Stångar mig blodig för att få lägga till feeders från AMS-GOT idag. Det finns tillgängliga när man söker via SAS Partners Awards men Amex-gänget kan inte hitta dem. Har suttit i flera timmar idag för att försöka få ihop en resa och borde ha gett upp för den tjejen började med att säga att Hop! inte gick att boka då de inte ingår i SkyTeam fast flighten kom upp som en enda sökning GOT-CDG-HND. Slutade med att jag bokade den sträcka själv på nätet under vårt samtal och sedan så har hon delat upp bokningen i två bokningar 2+1 och lagt på hemresa från NRT-AMS men sen tog det tvärstopp. Hon hittar inga feederflights och jag hittar iaf 3 olika möjligheter.

Sammta sak med en annan bokning i februari också som tar stopp i AMS. Pratade precis och suttit i telefonkö och så bröts det. Förväntar mig att de ska ringa upp, men icke och nu har klockan passerat 17. :mad:

Vänta in SAS…om det ej kommer något. Köp en separat enkel, det har jag gjort några gånger. Visst ny PNR och check in. Etc men det kan det vara värt…

Är ganska bra med anslutningar till Amsterdam med SAS. Lägg sedan till KLMs flighter så är det en drös av flighter.

SK mellan ARN-CDG

Problemet är att AFKLM tillämpar married segments. Har man bokat långflygen med AFKLM kan man inte lägga på feeders med AFKLM på samma bokning. Då måste man invänta SAS släpp av bonusplatser. Likaså ej möjligt att ändra en delsträcka utan att boka av allt.
Bara för att förstå, om man har en feeder bokad med KLM tex ARN-AMS-LHR, och sen LHR-MIA med Virgin, kan man inte lägga på hemresan senare då för att ett ben är med KLM? Eller gäller det bara om långa benet är med AFKLM?

Bara för att förstå, om man har en feeder bokad med KLM tex ARN-AMS-LHR, och sen LHR-MIA med Virgin, kan man inte lägga på hemresan senare då för att ett ben är med KLM? Eller gäller det bara om långa benet är med AFKLM?
Bokar du en resa med KLM genomgående ARN-AMS-NRT så kan du inte ändra eller ta bort ARN-AMS segmentet utan att boka av hela resan, likaså kan du inte lägga till ett KLM-segment på AMS-NRT, detsamma gäller på Air France. Andra flygbolag t.ex Virgin, SAS, Air Europa, Kenya, etc kan man kombinera, t.ex ARN-AMS-LHR som man lägger till som en feeder på LHR-XXX med Virgin. Sedan förekommer begränsningar i vilken ordning segmenten läggs in och huruvida de kan läggas till på en bokning som ombokning.

Bokar du en resa med KLM genomgående ARN-AMS-NRT så kan du inte ändra eller ta bort ARN-AMS segmentet utan att boka av hela resan, likaså kan du inte lägga till ett KLM-segment på AMS-NRT, detsamma gäller på Air France. Andra flygbolag t.ex Virgin, SAS, Air Europa, Kenya, etc kan man kombinera, t.ex ARN-AMS-LHR som man lägger till som en feeder på LHR-XXX med Virgin. Sedan förekommer begränsningar i vilken ordning segmenten läggs in och huruvida de kan läggas till på en bokning som ombokning.
Okej, så man kan inte boka CDG-MIA med AF och sen lägga till ARN-AMS-CDG med KLM?

Toppen