Senaste nytt

SAS Business, är inte maten för dålig?

Fattar att kritisera SAS här är nästan förbjudet och folk tar åt sig som det vore kritik mot deras barn men kom igen.
Kollar vi på samma bilder?
Betala 25k+ för att få sådan mat på två 11h resor. Det är inte bra.
Jag upplever snarare att det hör till vanligheterna att kritisera SAS här. Finns mycket även jag kan kritisera SAS för men inte maten, den gillar jag! Tråkigt att du är missnöjd men jag tror inte att någon här tar illa upp av din kritik. Att alla inte tycker som dig utan uttrycker sin egna åsikt behöver inte betyda att de "tar åt sig som det vore kritik mot deras barn".

Fattar inte hur man kan tycka detta är ok när man betalar så mycket pengar.
Jag har då aldrig fått en skosula på arabbolagen på 8 år och minst 40 flygningar i C. Har jag haft tur? Tror jag inte. Får man en skosula på de där bolagen så har man nog snarare väldig otur.
Fattar att kritisera SAS här är nästan förbjudet och folk tar åt sig som det vore kritik mot deras barn men kom igen.
Alla flyger inte i businesskabin för upplevelsen, många prioriterar säkert en skön stol och sömn före matupplevelsen. Sen är det väl trevligt om man kan få båda delar. Hursom, ämnet i tråden är ju högst subjektivt varför det inte finns några rätt och fel här. Personligen hade jag t ex hellre ätit ovan rätt än en flygplansbiff, oavsett flygbolag. Sedan tycker jag kanske att en rubrik som denna lockar till försvar..

Personligen väljer jag SAS över tex LH och United där maten är en stor anledning. På United fick man inte ens välja förrätten själv (tor Denver) vilket var skrattretande då det på menyn listades flera olika alternativ. Har inte åkt i C med Emirates etc så kan inte jämföra.

Visst, en biljett i C kostar en hel del men det är ju utrymmet etc som är de stora bitarna - att ett flygbolag kan servera så pass bra mat på den höjden och efter de förutsättningarna tycker jag är riktigt starkt. Ingen lyxkrog-mat men ändå

Som sagt, smaken är subjektiv

Fattar inte hur man kan tycka detta är ok när man betalar så mycket pengar.
Jag har då aldrig fått en skosula på arabbolagen på 8 år och minst 40 flygningar i C. Har jag haft tur? Tror jag inte. Får man en skosula på de där bolagen så har man nog snarare väldig otur.
Men om maten är god och det är väll det handlar om? Jag får en god måltid o jag blir mätt o nöjd.

Vad exakt skulle du vilja få serverad på 10 000 meters höjd? Vi vet att smaken är annorlunda än på en resturang på marken.

Jag vill inte hålla med om rubriken, jag skulle vilja säga jag uppskattar maten i SAS Business, brukar ta kötträtten på dag flygning och pasta på natt flygning, uppskattar när de kommer med vagnen och man ser de olika alternativen som serveras.

Flög i början av januari PVG-ZRH med Swiss i F och blev klart besviken på den kötträtt som serverades, i menyn stod det biff som jag tolkade som en köttbit, när det serverades skulle jag kalla det för kallopps, har vid de resor med Swiss i F aldrig blivit nöjd med varmrätterna, dessutom så fick min medresenär sin varmrätt ca 5 minuter efter jag fick min varmrätt.
Det är tyvärr lika på många bolag att att serveringen inte koordineras så resenärer som reser tillsammans inte får sin varmrätt samtidigt.
Här är SAS ett föredöme enligt mig!

10 dagar efter min resa med Swiss, åkte jag med SAS i C till New York och uppskattade maten bättre än på resan PVG-ZRH.

Bilden nedan är från Swiss i F
1739469885414.jpeg

Toppen