Senaste nytt

SJ Prio nivåer

Är väldigt orolig för att omboknings-förmånen ska tas bort.. Det faktum att den inte står med som en officell förmån nu talar väl för det :/
Ja undrade det också.. Har bokat redan resa efter 20e februari och behöver verkligen byta avgång på min resan. :/
Jag låg precis på gränsen till att förnya mitt svara Prio (mitt medlemsår sträcker sig dock fram till början av juni) så jag bokade några extra resor (fast att jag redan har pendlarkort med Öresundståget) för att vara säker på att få ihop 25000 poäng innan programmet görs om. Fast om nu den enda meningsfulla förmånen försvinner, då var det kanske onödiga pengar? Hade verkligen önskat mer information från SJ sida kring vad som gäller.
Dessa ord från SJ är verkligen inte snälla mot kunderna:

“De medlemsförmåner som vid var tid är gällande finns angivna på www.sj.se.”

Detta skulle innebära att SJ redan har planerat att ta bort gratis förändringar samma dag för nuvarande medlemmar på svart nivå.
Förmånen är tillbaka på sidan, ingen mer oro nu :))
Screenshot 2025-02-14 09.18.24.png

Var inne och tittade på medlemsvillkoren nu. Tycker att det är lite märkligt att man inte har kommunicerat ut något. Är svart, med brytpunkt i maj och har dryga 17 K poäng nu, så borde vara "hemma" snart. Den intressanta fråga är ju varför dom sänkerFrämsta spekulationen kan vara att dom kanske tappar mot VR.

Var inne och tittade på medlemsvillkoren nu. Tycker att det är lite märkligt att man inte har kommunicerat ut något. Är svart, med brytpunkt i maj och har dryga 17 K poäng nu, så borde vara "hemma" snart. Den intressanta fråga är ju varför dom sänkerFrämsta spekulationen kan vara att dom kanske tappar mot VR.

SJ är ibland ett sämre värde för mina resor än att flyga. Och jag tycker fortfarande att SJ-tågen är mer benägna att vara slutsålda än flyg som kan ta mig till Stockholm eller Malmö/Köpenhamn i tid. Och detta är även nu när det är mycket färre flyg mellan CPH/MMX och Stockholm jämfört med 2018/2019.

Toppen