SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Kan inte få upp möjligheten att välja voucher online vid bokning hur jag än beteer mig. Vore ju inte första gången sökmotorn har problem men ser inget om att det rapporterats nyligen och ingen felmeddelande från SAS ges.

JacobGBG skrev:Kan inte få upp möjligheten att välja voucher online vid bokning hur jag än beteer mig. Vore ju inte första gången sökmotorn har problem men ser inget om att det rapporterats nyligen och ingen felmeddelande från SAS ges.Klicka för att utvidga...
Har haft bekanta med samma problem, tror det löste sig efter ett tag bara. De kontaktade aldrig support.

Detta kanske var uppe i 2024-tråden men under villkor för bokning av EB-poäng på Sky Team-flygning finns denna punkten:

Du kan boka enkelresor till 60 % av poängpriset för tur och retur. Observera att just nu kan du endast använda en Amex 2-för-1-värdecheck per bokning (online eller offline) och ingen bokning får omfatta fler än två resenärer.
Hur ska det tolkas? Kan jag inte boka för 4 pers med 2 vouchers längre, eller gäller det bara vid enkelresor, eftersom det är under den punkten det tas upp? Och formuleringen ”just nu..” känns ju lite vag. Och ”offline”, är det ringa kundtjänst? Hm……

Nån som kollat upp eller har erfarenhet av detta?

Texten saxad från denna sida hos SAS:

italy-milan-mxp-sea-water-boat-birds.png

Boka partner bonusresor

Få tillgång till ett globalt nätverk av partnerflygbolag med hjälp av dina bonuspoäng. Utforska världen med våra partnerflygbolag »

favicon.ico

www.sas.se

Ja, ska du boka för 4 pers måste du dela upp det i två bokningar 2+2.

Villkoret ovanför:

Du kan använda en Amex 2-för-1-värdecheck med SkyTeam-partner.

Hej allihopa,

Försöker boka en 2-4-1: Arlanda-Curacao och hem Atlanta-Arlanda. Det finns Ekonomi ARN-AMS-CUR så den är inget problem, men när de skall lägga till Atlanta-Arlanda finns det bara business till Heathrow (LHR) så Arlanda kommer inte upp, och då säger de att det är en dubbel open-jaw vilket inte går. Computer says no....

Hur gör ni för att ordna det? Ta ekonomi från Atlanta-Arlanda och sedan ändra till business Atlanda-Heathrow, funkar det?

Några ideér?

Christiansson skrev:Hej allihopa,Försöker boka en 2-4-1: Arlanda-Curacao och hem Atlanta-Arlanda. Det finns Ekonomi ARN-AMS-CUR så den är inget problem, men när de skall lägga till Atlanta-Arlanda finns det bara business till Heathrow (LHR) så Arlanda kommer inte upp, och då säger de att det är en dubbel open-jaw vilket inte går. Computer says no....Hur gör ni för att ordna det? Ta ekonomi från Atlanta-Arlanda och sedan ändra till business Atlanda-Heathrow, funkar det?Några ideér?Klicka för att utvidga...
Du kan inte boka open-jaw för olika zoner.

Fredde18 skrev:Detta kanske var uppe i 2024-tråden men under villkor för bokning av EB-poäng på Sky Team-flygning finns denna punkten:Du kan boka enkelresor till 60 % av poängpriset för tur och retur. Observera att just nu kan du endast använda en Amex 2-för-1-värdecheck per bokning (online eller offline) och ingen bokning får omfatta fler än två resenärer.Hur ska det tolkas? Kan jag inte boka för 4 pers med 2 vouchers längre, eller gäller det bara vid enkelresor, eftersom det är under den punkten det tas upp? Och formuleringen ”just nu..” känns ju lite vag. Och ”offline”, är det ringa kundtjänst? Hm……Nån som kollat upp eller har erfarenhet av detta?Texten saxad från denna sida hos SAS:Boka partner bonusresorFå tillgång till ett globalt nätverk av partnerflygbolag med hjälp av dina bonuspoäng. Utforska världen med våra partnerflygbolag »www.sas.seKlicka för att utvidga...
Om man har nog med poäng är det bästa att boka alla 4 i en bokning utan voucher online för att därefter ringa in och be kundtjänst splitta bokningen i 2 och applicera vouchers. Annars är risken att alla 4 platser försvinner när du gör första bokningen för 2, vilket inte är helt ovanligt.

Har du inte nog poäng för att boka utan voucher får du boka 2+2 och hoppas att det fungerar.

eddo skrev:Om man har nog med poäng är det bästa att boka alla 4 i en bokning utan voucher online för att därefter ringa in och be kundtjänst splitta bokningen i 2 och applicera vouchers. Annars är risken att alla 4 platser försvinner när du gör första bokningen för 2, vilket inte är helt ovanligt.Har du inte nog poäng för att boka utan voucher får du boka 2+2 och hoppas att det fungerar.Klicka för att utvidga...

Dette kan også løses over telefon ved at agenten booker for alle fire og kjører split før betaling.

Kan du inte boka ATL-LHR först, ringa in o lägga på LHR-ArN (feeder flight 150kr) för att sedan också lägga till ARN-CUR?

Agent som tyckte när hon inte kunde boka mig att jag skulle ringa SAS Amex-numret 08 797 40 49? Men det numret har ju ingen abonent längre? Någon som vet motsvarande nummer? Jag har ringt 08 797 40 40

Emil123 skrev:Ja, ska du boka för 4 pers måste du dela upp det i två bokningar 2+2.Villkoret ovanför:Du kan använda en Amex 2-för-1-värdecheck med SkyTeam-partner.Klicka för att utvidga...

Vad innebär detta för seatingen? Måste man köpa till platsreservation till alla för att vara säker på att familjen får sitta ihop eller ingår det möjligtvis i bonusbiljetterna? Kollar i första hand på ekonomibiljetter till Asien med AF eller KLM.

Schnake skrev:Vad innebär detta för seatingen? Måste man köpa till platsreservation till alla för att vara säker på att familjen får sitta ihop eller ingår det möjligtvis i bonusbiljetterna? Kollar i första hand på ekonomibiljetter till Asien med AF eller KLM.Klicka för att utvidga...
Beror på bolag, resklass och ev status om platsbokning ingår.

Niclas.J skrev:Ursäkta min okunskap, men hur bokar jag en bonusresa via partnerbolag med Amex 2-4-1?Jag har sökt fram resor viahttps://www.sas.se/booking/award/flightsmen ser där ingen möjlighet till att applicera kupongen? Måste man ringa in för att kunna göra en sådan bokning?Stort tack på förhand!Klicka för att utvidga...

italy-milan-mxp-sea-water-boat-birds.png

Boka partner bonusresor

Få tillgång till ett globalt nätverk av partnerflygbolag med hjälp av dina bonuspoäng. Utforska världen med våra partnerflygbolag »

favicon.ico

www.sas.se

Back