palmen
Moderator
Senast någon lyckades med det var nog typ 10 år sedan...Är det någon som har lyckats att förhandla om priser och/eller förmåner hos AMEX med hänvisning till att man varit kund länge etc?
Senast någon lyckades med det var nog typ 10 år sedan...Är det någon som har lyckats att förhandla om priser och/eller förmåner hos AMEX med hänvisning till att man varit kund länge etc?
Om man verkligen maxar kampanjer med dubbla poäng på SAS MC Premium, då maxar man ju sin kredit på det kortet då. Sen står man där och har inget kort att betala med i några veckor i butiker som inte tar Amex.
Misstänkte det. Tack för svar.Du kan ju göra en avbetalning när du vill
Med anledning av uppdateringen av SAS AMEX Premium kommer det från och med den 1 april inte längre vara möjligt att boka business class eller first class med 2-för-1-vouchers intjänade efter detta datum. Därmed framstår Elite som det enda alternativet av dessa två kort.Vad är bäst? Givet:
- 2-3 resor per år
- spend på 200-300k per år
- reser främst till Asien och Europa
- Apple Pay ett måste
Tänker köra på nåt av dessa:
- Amex Elite + mc strawberry
- Amex premium + mc strawberry
- Amex premium + mc premium
Eller finns andra rekommendationer?
Frågan som behöver besvaras är vad du vill kunna göra med poängen, det är helt avgörande för vilken kombination med kort man behöver.Vad är bäst? Givet:
- 2-3 resor per år
- spend på 200-300k per år
- reser främst till Asien och Europa
- Apple Pay ett måste
Tänker köra på nåt av dessa:
- Amex Elite + mc strawberry
- Amex premium + mc strawberry
- Amex premium + mc premium
Eller finns andra rekommendationer?
Dags för mig att hitta ersättare till min MC Strawberry. Jag trodde först det skulle vara OK/Q8 kortet, som är kostnadsfritt. Men dethar inte 0.6% i cashback som jag trodde. Det är bara 0,3% om man tankar med sin Bonus. 0,6% gäller när man köper korv eller godis typ. Det har jag inget intresse av.Frågan som behöver besvaras är vad du vill kunna göra med poängen, det är helt avgörande för vilken kombination med kort man behöver.
MC Strawberry är tämligen värdelöst nu om du inte behöver nätterna det ger för status på Strawberry.
Hur snabbt få man nedgradera utan att förlora bonus?Nej ingen värvningsbonus är SAS MC-korten, du kan ju dock skaffa SAS MC Premium för 10k bonusen och sedan nedgradera.