AABack2ARN
Medlem
Det är exakt därför jag ställer frågan. Vad är syftet?
Det kanske inte framgick tydligt men jag är mot att jaga status där man inte ändå flyger.
Ställde mig själv samma fråga i en annan tråd. Vad ger Star Gold extra om man ändå reser på betald business-biljett? Förutom fåfänga då...
Privat reser jag i stort sett alltid i business så där ger ett Star Gold ganska lite förutom ett guldfärgat kort. Nu reser inte jag i jobbet längre men OM jag skulle göra det hamnar jag i ekonomiklass och DÅ skulle givetvis ett guld-kort faktiskt betyda en hel del.
Min princip har varit att enbart vara med i AAdvantage (oneworld) och EuroBonus (f.d. Star Alliance) för att hålla det enkelt för mig själv snarare än opportunistiskt hoppa mellan programmen som en berusad lycksökare.
I och med SAS-flytten till SkyTeam hamnade jag där i stället. Tvekade länge på om jag skulle nappa Lufthansas erbjudande men ett guldkort lockade. Nu vet jag dock inte hur jag ska göra då det nog kostar mer än det smakar att förlänga Lufthansa Senator-kortet.
Ser med viss oro på alla strategier som utarbetas här och på FlyerTalk om hur folk vill äta tårta och ha den kvar. Resultat då jag tror blir att de stora spelarna i respektive allians (AA, BA, LH, UA, DL, AF etc.) kommer ta till krafttag mot denna typ av beteende och göra det svårare för alla. Hoppas jag har fel.