Jag har bara flugit med AF en gång i hela mitt liv (och det var en business flight). Felet var egentligen inte deras utan SAS DK. Satt i CPH SAS lounge (bus flight, hade SAS Gold, väntade på CPH-CDG) och min flight kom helt enkelt inte upp på monitorerna. Till slut frågade jag lounge-personalen, eftersom ingen info kom upp. Flighten är inställd var beskedet från den barska danska SAS-personalen i loungen, du får flyga imorgon.
Jag sa att då kan jag lika gärna flyga tillbaka till Sverige, för jag hade ett möte nästa dags morgon i Paris och om SAS inte fixade det hade resan ingen mening.
Först då agerade SAS DK. De fixade en ombokning till AF och jag fick rusa genom CPH till gaten för alla monitorer blinkade "Last call". Jag kom med på planet som sista resenär, men AF gjorde inte ett skit för att leverera någon slags service. Jag menar, om de får en sista bokning djävligt sent kan de väl skicka en flygvärdinna att inhandla en räkmacka eller något. Nix, sådant klarar inte AF av. På flighten CPH-CDG fick jag obegränsad mängd rödvin och baguettes utan pålägg. Det var allt. Tack. Som någon djävla fängslad upprorsmakare under franska revolutionen.
OK. Grundproblemet var SAS DK (och som SAS resenär vet vi ju alla att det är där alla SAS problemen har sin origin) men AF's förmåga att hantera situationen imponerade inte. Efter detta undviker jag AF. Har inte flugit med dem sedan dess. Dumt nog har jag gett SAS DK förnyad chans (SAS LTG) men om och om igen har jag blivit besviken på SAS DK behandling av svenska resenärer. Numera är CPH en no-go-zone.
Jag sa att då kan jag lika gärna flyga tillbaka till Sverige, för jag hade ett möte nästa dags morgon i Paris och om SAS inte fixade det hade resan ingen mening.
Först då agerade SAS DK. De fixade en ombokning till AF och jag fick rusa genom CPH till gaten för alla monitorer blinkade "Last call". Jag kom med på planet som sista resenär, men AF gjorde inte ett skit för att leverera någon slags service. Jag menar, om de får en sista bokning djävligt sent kan de väl skicka en flygvärdinna att inhandla en räkmacka eller något. Nix, sådant klarar inte AF av. På flighten CPH-CDG fick jag obegränsad mängd rödvin och baguettes utan pålägg. Det var allt. Tack. Som någon djävla fängslad upprorsmakare under franska revolutionen.
OK. Grundproblemet var SAS DK (och som SAS resenär vet vi ju alla att det är där alla SAS problemen har sin origin) men AF's förmåga att hantera situationen imponerade inte. Efter detta undviker jag AF. Har inte flugit med dem sedan dess. Dumt nog har jag gett SAS DK förnyad chans (SAS LTG) men om och om igen har jag blivit besviken på SAS DK behandling av svenska resenärer. Numera är CPH en no-go-zone.