När framförde du din teori?Så då är det möjligt att du fick mat som någon annan i C-kabinen tackat nej till, kanske? Är ju en helt rimlig teori som framfördes i mitt tycke.
När framförde du din teori?Så då är det möjligt att du fick mat som någon annan i C-kabinen tackat nej till, kanske? Är ju en helt rimlig teori som framfördes i mitt tycke.
Inte jag. @HachansNär framförde du din teori?
Det tvivlar jag starkt på eftersom jag såg personalen komma ombord med en väldigt liten mathållningsbox, tog ut exakt 2 st brickor och fyllde på där de andra brickorna redan stod och gick sedan av planet samtidigt som dörrarna då stängs.Då var maten redan beställd när du blev uppgraderad. Jag har sett gateagenter på Arlanda bli utskällda av ombordpersonalen på LH eftersom de uppgraderat pax de inte hade mat till.
Det tvivlar jag starkt på eftersom jag såg personalen komma ombord med en väldigt liten mathållningsbox, tog ut exakt 2 st brickor och fyllde på där de andra brickorna redan stod och gick sedan av planet samtidigt som dörrarna då stängs.
haha härligt dryg attityd och vet bäst fasoner. Precis innan avgång kommer dem ombord med två extra brickor efter att i sista minuten ha uppgraderat just 2 personer, inte 5 brickor, 10 brickor eller det mest logiska, brickor för alla i business utan just två. Varför skulle just piloternas två brickor komma exakt innan avgång om vi nu ska använda oss av "ochams razor" och dina argument kostnad, väntetid, risk, slottider, EU-betalningar, straffavgifter och allt annat du listade upp....känns som att Lufthansa gärna inte skulle ta den risken? Låter DET som ett vettigt sätt att driva ett flygbolag? herre jöses......Att beställningar expedieras precis innan avgång är inget ovanligt. Det händer att catering glömmer saker eller kommer tillbaka av andra anledningar. Det är betydligt mer troligt att de två brickorna skulle till piloterna.
Att du skulle bli uppgraderad, och de sedan skulle acceptera kostnaden och väntetiden det potentiellt skulle innebära att beställa extra mat är ytterst osannolikt. Varför skulle de ta den risken, riskera missa slottider, utsätta sig för risk för EU-utbetalningar, straffavgifter till flygplatsen etc bara för att du skulle få mat, när de bara kunde låtit bli att uppgradera dig istället? Tycker du själv att det låter som ett vettigt sätt att driva ett flygbolag?
Nej, det är ochams razor på detta. Maten var redan beställd och kom i sista minuten av någon anledning.
haha härligt dryg attityd och vet bäst fasoner. Precis innan avgång kommer dem ombord med två extra brickor efter att i sista minuten ha uppgraderat just 2 personer, inte 5 brickor, 10 brickor eller det mest logiska, brickor för alla i business utan just två. Varför skulle just piloternas två brickor komma exakt innan avgång om vi nu ska använda oss av "ochams razor" och dina argument kostnad, väntetid, risk, slottider, EU-betalningar, straffavgifter och allt annat du listade upp....känns som att Lufthansa gärna inte skulle ta den risken? Låter DET som ett vettigt sätt att driva ett flygbolag? herre jöses......
Den mest logiska och simpla "ochams razor" förklaring, om du nu vill använda den, som kräver minst antaganden, är att 2 personer tillkommer i business-kabinen och därmed lastar man på två till lådor mat......allt du snurrar runt i kräver bra fler antaganden.
Du kan dra dina stories på både pubkvällar och barnkalas om du vill, you seem fun at parties!Jag förstår! Ibland ska man inte låta sanningen stå i vägen för en bra story som säkert dragits på både pubkvällar och barnkalas så lämnar det här.![]()
Lite osäker på vad du menar. Betalade Air France ut till slut? Eller menar du att Lufthansa betalade?Kanske kan hjälpa någon, air France gav vouchers på 250€ vid service desk på CDG. Väl hemma skulle man ansöka om ersättning för 400€, denna nekades och jag fick 137 sek för taxi.
Trots samtal, WhatsApp mail hände ingenting.
Märkte dock att man kunde öppna nya claims på varje ben av resan, så lade in ett claim på Lufthansa som jag blev ombokad till och efter ett par dagar godkände dom 400€ som nu kommit.
Så summerat: smidigt löst av AF på CDg även om dom lurade mig att hotellet var på flygplatsen, lite stökigare då ut eu261 men till slut så![]()