Att lägga ner tiden för att slösa bort dom på points+ cash eller plus biljetter i Europa låter fel, folk kan inte vara så…. ”Begåvade”.Många av dessa nyblivna miljonärer kommer säkert boka points + cash och då försvinner miljonen ganska snabbt.
Att lägga ner tiden för att slösa bort dom på points+ cash eller plus biljetter i Europa låter fel, folk kan inte vara så…. ”Begåvade”.Många av dessa nyblivna miljonärer kommer säkert boka points + cash och då försvinner miljonen ganska snabbt.
Hur många EB-medlemmar tror vi just nu har tillräckligt med poäng för att boka T/R i C för två? 50,000? Lägg på lite 2-4-1 och antalet kryper upp lite till, kanske lite FlyPremium också (men där krävs redan bra poänginsamling per år, så då börjar vi räkna på resa två eller tre).Jag håller inte med. Om vi antar att 1000 personer klarar utmaningen så tillkommer det 1 miljard Eurobonuspoäng och vi vet att det intjänas 30 miljarder Eurobonuspoäng totalt årligen. Det låter ju inte så farligt med ytterligare 3,3% poäng i omlopp. Men, alla dessa 1000 personer kommer att ha tillräckligt mycket poäng för ett antal longhaul resor i premiumklass, vilket inte är fallet för medel-Eurobonusmedlemmen som bara tjänar ihop 30000000000/8000000= 3750 Eurobonuspoäng i genonsnitt per år. Sedan får man anta att merparten av de som klarar av den här utmaningen (som t ex vet att man var tvungen att boka minst Main Cabin hos Delta och rätt bokningsklass hos Xiamen Airlines) är flygnördar som hänger på forum likt BC och Flyertalk och kommer med lätthet läsa sig till hur man bäst bokar Eurobonusresor. Så framtider ser bister ut.
När man läser hur mycket folk har spenderat totalt på sina miljonresor så är det inte ovanligt att se 5-6000 USD/Euro. Hur många longhaul t o r i businessclass räcker 1 miljon till om man betalar points+cash? 2-3 stycken? Då har de alltså lagt 2-3000 USD/Euro på att tjäna in poäng en sådan resa. Tror du verligen att någon kommer att göra det?Många av dessa nyblivna miljonärer kommer säkert boka points + cash och då försvinner miljonen ganska snabbt.
Räcker ju med att läsa en viss FB grupp där många nu gör dessa resor. En del som är ute och far har noll koll på allt detta.När man läser hur mycket folk har spenderat totalt på sina miljonresor så är det inte ovanligt att se 5-6000 USD/Euro. Hur många longhaul t o r i businessclass räcker 1 miljon till om man betalar points+cash? 2-3 stycken? Då har de alltså lagt 2-3000 USD/Euro på att tjäna in poäng en sådan resa. Tror du verligen att någon kommer att göra det?
Är man diamond så kostar en ToR i business 300-400k poäng. Är man inte diamond så är man runt en halv miljon poäng per person. Synd att SAS inte klarat att göra något vettigt av points+cash som produkt.När man läser hur mycket folk har spenderat totalt på sina miljonresor så är det inte ovanligt att se 5-6000 USD/Euro. Hur många longhaul t o r i businessclass räcker 1 miljon till om man betalar points+cash? 2-3 stycken? Då har de alltså lagt 2-3000 USD/Euro på att tjäna in poäng en sådan resa. Tror du verligen att någon kommer att göra det?
Varifrån och vilka datum hittar du? Har kollat som en galning just dit under en månads tid utan framgång.Finns en del till JNB och CPT också vi snabbtitt.
Några spec datum du är ute efter? Kan kolla strax, fanns i Jan/Feb om jag minns rätt.Varif
Varifrån och vilka datum hittar du? Har kollat som en galning just dit under en månads tid utan framgång.
De borde gilla gratis reklam och uppmärksamhet.Undrar vad resten av Skyteam tycker om detta med "miljonprojektet". Ena sidan man fyller sina plan och SAS betalar men inga "egna "bonusplatser. Jag tror att vi får se mer av typen *2 poängen...
Du har uppenbarligen inte hört talas om varken Joakim von Anka eller draken Smaug?När man sitter med 1 000 000 poäng lär man inte snåla med att använda poäng så ofta det går.