Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Har du några tips som kan vara värt att kolla/sikta på? Skulle säga att jag är väldigt flexibel gälllande destination. Lite mindre så gällande kort varsel men inte helt låst till lov osv. Barnfri och bekymmersfri fru gör att det mesta ligger öppet men som nämnts har jag svårt att hitta nåt intressant även om jag inte vänt mig ut och in än. Har 950’ poäng och tre vouchers så det är inte heller ett problem.
Kan du ge exempel på vad du letat efter som du inte hittar?

Kollat en del på Afrika, som nämnts finns det lite halvt till Nairobi så lutar väl åt det.
Nu vet jag inte vad du söker men fanns god tillgänglighet till SEZ under våren när jag sökte förra veckan. Har även funnits klart mer till MRU än vad det gjorde med *A dock inte sökt resor dit under senaste tiden. Dålig koll på fastlandsafrika, har inte sökt resor dit själv.

Visst lär trycket något men tror helt ärligt inte att det blir så mycket värre än idag. Jag menar, SAS gick inte i konkurs innan nyår 2023 heller ;)
Jag håller inte med. Om vi antar att 1000 personer klarar utmaningen så tillkommer det 1 miljard Eurobonuspoäng och vi vet att det intjänas 30 miljarder Eurobonuspoäng totalt årligen. Det låter ju inte så farligt med ytterligare 3,3% poäng i omlopp. Men, alla dessa 1000 personer kommer att ha tillräckligt mycket poäng för ett antal longhaul resor i premiumklass, vilket inte är fallet för medel-Eurobonusmedlemmen som bara tjänar ihop 30000000000/8000000= 3750 Eurobonuspoäng i genonsnitt per år. Sedan får man anta att merparten av de som klarar av den här utmaningen (som t ex vet att man var tvungen att boka minst Main Cabin hos Delta och rätt bokningsklass hos Xiamen Airlines) är flygnördar som hänger på forum likt BC och Flyertalk och kommer med lätthet läsa sig till hur man bäst bokar Eurobonusresor. Så framtider ser bister ut.

Sedan får man anta att merparten av de som klarar av den här utmaningen (som t ex vet att man var tvungen att boka minst Main Cabin hos Delta och rätt bokningsklass hos Xiamen Airlines) är flygnördar som hänger på forum likt BC och Flyertalk och kommer med lätthet läsa sig till hur man bäst bokar Eurobonusresor. Så framtider ser bister ut.
Om inte annat får man också passa på att önska lycka till till kundtjänst när det ska bokas partnerresor för poängen :)

Toppen