Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Off-topic: Många nybyggda studentbostäder i Finland har två golvbrunnar i duschen cirka 1 meter ifrån varandra, just för att undvika översvämningar när fulla studenter somnar i duschen. Är en billig försäkring!
Det är bra. En vän har somnat i duschen och översvämmade sin lägenhet.

Off-topic: Många nybyggda studentbostäder i Finland har två golvbrunnar i duschen cirka 1 meter ifrån varandra, just för att undvika översvämningar när fulla studenter somnar i duschen. Är en billig försäkring!
Är lite av en myt som finska studenter gärna sprider ;). Har nog mer att göra med att man vill ha en brunn destinerad för dush (säg att man skärmar av dushen med t.ex. dushlister), och en andra för "resten" av badrummet, typ en läckande tvättmaskin.

Är lite av en myt som finska studenter gärna sprider ;). Har nog mer att göra med att man vill ha en brunn destinerad för dush (säg att man skärmar av dushen med t.ex. dushlister), och en andra för "resten" av badrummet, typ en läckande tvättmaskin.
Deltar finska publik service i mytspridandet? De är förvisso infiltrerader av finska ex-studenter ;) :

Aftonbladet har sammanfattat finska Savon Sanomats artikel med lite mer information:

Norwegian är ett mycket mindre lyhört företag än Strawberry när det går fel. Och det säger mycket eftersom ingen av dem är bra för att lösa problem de skapar. Det känns som att ha att göra med EgyptAir eller de andra flygbolagen i MENA: marktjänsterna är dåliga för den genomsnittliga personen när flygbolaget förstör.

Strawberry med SAS skulle vara bättre för mig än det här Norwegian+Strawberry och SAS+Scandic-loppet till botten.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco
Norwegian är ett mycket mindre lyhört företag än Strawberry när det går fel.
Råkade precis ut för att ha bokat platser i ”front row” med Norwegian för mig och min kompis. Kollar i appen ett par veckor senare, och ser att vi blivit flyttade till rad 2 respektive 3, separerade från varandra. Ringer och ber dem ändra tillbaka. 600kr ska de minsann ha för att byta tillbaka, då de bytt till ”ett plan med annan säteskonfiguration”. Kundtjänst helt oförstående till mitt argument att jag bör få front row oavsett konfiguration om planet byts ut.

Får se om jag orkar bråka.

Råkade precis ut för att ha bokat platser i ”front row” med Norwegian för mig och min kompis. Kollar i appen ett par veckor senare, och ser att vi blivit flyttade till rad 2 respektive 3, separerade från varandra. Ringer och ber dem ändra tillbaka. 600kr ska de minsann ha för att byta tillbaka, då de bytt till ”ett plan med annan säteskonfiguration”. Kundtjänst helt oförstående till mitt argument att jag bör få front row oavsett konfiguration om planet byts ut.

Får se om jag orkar bråka.
Jag har frågat vid boardinggates och ibland har jag tur att platserna fortfarande är öppna och tilldelas gratis om de vill vara trevliga. Men jag får en känsla av att Norwegian ofta verkar ha sina egna anställda som hamnar på de bästa platserna. Lyckligtvis är Strawberry-hotell inte generösa med rumstilldelningar till anställda, eller så kan det kännas mer som Norwegian.

Toppen