jonatan79
Medlem
Felstavat namn på flygbiljett
En polare lyckades stava fel på namnet när han bokade 2 flygbiljetter, blev Adreas istället för Andreas. Gäller en resa med Ryanair till England. Läste någon liknande artikel i kvällspressen tidigare med någon som stavat fel på namnet och de ville ha betalt för att ändra detta. Ryan ska ha...www.businessclass.com
Jag har samma läge som dig. Har drygt gjort knappa 100 flygningar per år senaste åren.
Aldrig kört nåt annat än "Christer Efternamn"
Aldrig haft strul med poängregistrering eller immigration!
Boka i precis det namn det är på ditt Eurobonus konto, jag har 3 namn och har alltid bokat med mitt tilltalsnamn som är det andra namnet, man lägger in alla namn i APIS, Advance Passenger Information. Har varit i alla länder som är aktuellt för att få ihop dina 15 flygbolag med bokningar på detta sätt.
Tack för bra svar! Då känner jag mig trygg med namnbiten, bara tilltalsnamn blir det på alla mina bokningar.
Nu klurar jag på delen genom Kina, efter att ha läst lite hur andra gjort. Det blir lite tajt med tid att hinna fixa riktigt turistvisum, men det borde gå. Om jag annars kör på bara transitvisum så är det väl max 144h i landet som gäller? Funkar sådant även om man efter att ha åkt in i landet reser vidare inne i Kina med flera inrikesflyg inom denna tid och sen lämnar landet inom 144h? Eller är det säkrare med flera enstaka inresor till Kina utan inrikes transferresor? Kvinnan på ambassadens visumkundtjänst kunde inte spara på det och inte heller lova nåt.