Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

För oss som inte nått lifetime ännu, är det någon som hittat ifall man kan se sin progress någonstnas? Tidigare hade man ju en "poäng mot lieftime"-skala (jag har den fortfarande i appen eftersom det inte finns någon uppdatering tillgänglig där för mig tyligen).

Totalt intressant med en billlig bonusnatt i Knäckebröhult i januari. Mitt nya utländska premiumkort från min bank där ger upp till 0,8% i ren cashback, troligen en bättre deal än «dynamiska» spenn om jag måste välja.
Amex Blue 1,25% ren cashback, men man måste ju också har ett kort för alla ställen som inte tar emot AMEX.

För oss som inte nått lifetime ännu, är det någon som hittat ifall man kan se sin progress någonstnas? Tidigare hade man ju en "poäng mot lieftime"-skala (jag har den fortfarande i appen eftersom det inte finns någon uppdatering tillgänglig där för mig tyligen).
Har den uppdaterade appen (samt även inloggad på hemsidan) och där finns inget som visar hur långt man kommit mot lifetime.
Bortsett från antalet år som krävs för Guld/Platinum står det även
”Om du inte uppnått Lifetime-status ännu, kommer dina insamlade Lifetime-poäng bli omräknade till antal medlemsperioder med Guld- och/eller Platinum-status.”

Last edited:
Måste ändå ge Strawberry lite cred, jag var ca 25k poäng ifrån Lifetime igår, och idag har jag fått Lifetime status.

Problemet är ju att denna info inte fanns igår. Varför kunde de inte bara meddela att är man mindre än 5% (eller var nu gränsen gick) så skulle man få Lifetime vid övergången. Samt att man hade en konverteringstabell att Y poäng ger Z år mot Lifetime framöver för de som är nära men inte inom 5% gränsen. Då hade det varit glasklart vad som gällde och man kunde tagit beslut för 5 veckor sedan.

Måste ändå ge Strawberry lite cred, jag var ca 25k poäng ifrån Lifetime igår, och idag har jag fått Lifetime status.

Problemet är ju att denna info inte fanns igår. Varför kunde de inte bara meddela att är man mindre än 5% (eller var nu gränsen gick) så skulle man få Lifetime vid övergången. Samt att man hade en konverteringstabell att Y poäng ger Z år mot Lifetime framöver för de som är nära men inte inom 5% gränsen. Då hade det varit glasklart vad som gällde och man kunde tagit beslut för 5 veckor sedan.
Jag var 59.000 poäng ifrån LifeTime Gold och har inte fått det. Jag skickade ett mail och frågade. Får vi se.

Jag ligger lågt med credden ett tag till. Oklart hur lifetime-poäng ska konverteras till medlemsår.
25% poäng uppnått mot lifetime Platinum = 2 medlemsår? :rolleyes:
Jag har ju varit Platinum i 5 år så allt annat än att jag får tillgodoräkna mig 5 år mot lifetime Platinum ser jag som orimligt, även om poängen jag dragit in bara var halvvägs mot Lifetime Platinum vilket då som minimum borde översättas till 4 år.
Samma gäller nog för Gold, om det nu inte är så att man ackumulerat stora mängder poäng tidigare något år men nu bara är gold.

Toppen