Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Jag var 59.000 poäng ifrån LifeTime Gold och har inte fått det. Jag skickade ett mail och frågade. Får vi se.
Helt rätt att fråga, men det är rätt stor skillnad på 5% ifrån och 12% ifrån. Om de nu dragit en gräns vid X poäng.
Men det bästa hade ju varit om de gick ut med detta i förväg så hade alla åtminstone fått en chans att agera på det utifrån vad som var lämpligt från sin egen situation. Nu kommer detta efter bytet är gjort och man har ingen chans att påverka det.

Varje månad kortet används ges 2 kvalificerande nätter likt tidigare. Nytt är dock att Platinum-medlemmar istället får 3 kvalificerande nätter!

Det gör ju att kortet blir kvar med en transaktion i månaden åtminstone. Det behövs alltså bara 24 nätter för att behålla sitt Platinum, och award nätter räknas också in.

Med tanke på att hela kontot med Strawberry poäng ska tömas så kommer man enkelt klara Platinum detta kvalificeringsår också.

Lättare att nå platinum lär ju betyda att chansen till förbättrade förmåner är låg.

Jag lurar på om det är en medveten strategi. 24 nätter till platinum och ett antal nya guld-kunder via give-away. Fler statuskunder, inga garantier på förmånerna.

Jag nådde Platinum Lifetime tidigare i år men det verkar som att Platinum urholkas on det blir lättare att nå denna nivå-
I övrigt så var Spenn verkligen ett litet poff snarare än ett PANG, inte mycket som insamlade spenn kan användas till än så länge.
Ett samtal till supporten med förfrågan om det tidigare deklarerade samarbetet med Preffered Hotels gav svaret att det inte blev något av det alls eftersom det blev för dyrt. Synd, då hotellnätter utanför Norden är det som jag samlat till tidigare. Är det fler än jag som upplever att allt blev sämre med Spenn och Jordgubben än men Clarion och Choice?

Helt rätt att fråga, men det är rätt stor skillnad på 5% ifrån och 12% ifrån. Om de nu dragit en gräns vid X poäng.
Men det bästa hade ju varit om de gick ut med detta i förväg så hade alla åtminstone fått en chans att agera på det utifrån vad som var lämpligt från sin egen situation. Nu kommer detta efter bytet är gjort och man har ingen chans att påverka det.
Håller helt med. Om det var 5%, 10% eller något annat hade jag kunnat ta ställning till det.

• Gilla
Reactions: hco
Jag uppskattar värdet att vara en kickback på 0,4-0,6% för övrig spend
Ser ut som det, ja. Känns helt ointressant med övrig spend på kortet förutom en transaktion per månad.

Måste ändå ge Strawberry lite cred, jag var ca 25k poäng ifrån Lifetime igår, och idag har jag fått Lifetime status.
Grattis! Tänk om Strawberry kunnat kläcka ur sig det innan...

var 59.000 poäng ifrån LifeTime Gold och har inte fått det.
Är/var ca 6,5% ifrån Lifetime Gold. Kan inte se ny status än. EDIT: Inte Lifetime Gold.

Om jag vetat att det fanns möjlighet även om man inte nådde helt fram så kunde jag kanske tryckt in lite engagemang i att nästan nå målet. :rolleyes:o_O

Är det fler än jag som upplever att allt blev sämre med Spenn och Jordgubben än men Clarion och Choice?
Typ alla?

Last edited:
Jag har inte lyckats koppla mitt NAS konto. Någon som sett om det finns mer värde där än 0,XX%?

Det är väl sista chansen, finns ju hotell jag verkligen gillar i kedjan och ett litet saldo med dessa stays till de få NAS flygningar jag gör, <3 per år, kunde ju vara något om ok kickback.

Jag var 59.000 poäng ifrån LifeTime Gold och har inte fått det. Jag skickade ett mail och frågade. Får vi se.
Återkoppla gärna, har samma fråga! Jag skyndade mig över gränsen 7/8 av 500.000 = 437.500 innan idag ifall det är så de räknar (även om det blev 2.500 poäng som troligen kommer förfalla eftersom det inte är jämna 5.000 p på totalen...).

Det blev jättemycket sämre. Jag behöver bo 14-15 nätter på ett Comfort för att få 1 natt. Kan det stämma??

Jag betalar med jordgubbens mastercard har guld-medlemskap och bor för 1000 kronor per natt:
Vilket ger mig 460 spenn inklusive 20 procent mer för guld.
För 6630 får man en spenn-natt på Comfort.
Alltså 14 - 15 nätter för 1 spenn-natt.

Toppen