Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

Det innebär att du får eventuella statusförmåner som uppgraderingar och Ultimate Choice, men iom att det bokas på sas.se så får man EB-poäng.

Korrekt, man ska inte kunna dubbeldippa. Dock fick jag en hel del både IHG-poäng och Hertz-poäng på en lång bokning förra året. Som tidigare nämnt är inte medarbetarna på Hertz IT de skarpaste knivarna i lådan.

Jag har dock aldrig lyckats använda Hertz-poäng på något meningsfullt sätt, det har alltid varit strul när jag har försökt, så brukar alltid välja partnerpoäng numer. Risken är att de dubbeldippade poäng jag fick på Hertz kommer att förfalla utan användning.
 
Blev lovad 5000 Bonus points & 2500 Level points I avtalet.
Hertz har nu betalat ut 1500 + 750.
Ngn som vet hur jag kommer i kontakt med dem för att claima de saknade poängen? Visa bifogad bild 157627Visa bifogad bild 157626
Har nu under nästan 2mån tid försökt få tag på mina saknade poäng.
När jag ringer till Hertz i Sverige säger de att det är en amerikansk avdelning som har hand om EB-poängen.
Svenska avdelning hävdar även att det inte finns ngt alls de kan göra, och hänvisar mig till den amerikanska avdelningens mejl.

Har skickat otaliga mejl till den amerikanske avdelningen utan ett enda svar.

Några förslag hur jag kan gå vidare för att få de saknade poängen?
Kanske jag rentav borde göra ett chargeback hos American Express?
Jag har ju inte fått vad kontraktet utlovade och jag betalde för.
 
Har nu under nästan 2mån tid försökt få tag på mina saknade poäng.
När jag ringer till Hertz i Sverige säger de att det är en amerikansk avdelning som har hand om EB-poängen.
Svenska avdelning hävdar även att det inte finns ngt alls de kan göra, och hänvisar mig till den amerikanska avdelningens mejl.

Har skickat otaliga mejl till den amerikanske avdelningen utan ett enda svar.

Några förslag hur jag kan gå vidare för att få de saknade poängen?
Kanske jag rentav borde göra ett chargeback hos American Express?
Jag har ju inte fått vad kontraktet utlovade och jag betalde för.
Jag mailade otaliga gånger till Hertz goldservice och tillslut trillade poängen in. Men det tog lång tid
 
Har nu under nästan 2mån tid försökt få tag på mina saknade poäng.
När jag ringer till Hertz i Sverige säger de att det är en amerikansk avdelning som har hand om EB-poängen.
Svenska avdelning hävdar även att det inte finns ngt alls de kan göra, och hänvisar mig till den amerikanska avdelningens mejl.

Har skickat otaliga mejl till den amerikanske avdelningen utan ett enda svar.

Några förslag hur jag kan gå vidare för att få de saknade poängen?
Kanske jag rentav borde göra ett chargeback hos American Express?
Jag har ju inte fått vad kontraktet utlovade och jag betalde för.
försök att ta kontakt med deras amerikanska sociala medier konton. Till ex, FB Messenger eller Instagram PM eller X. Om de svarar på privata meddelanden i någon av dem kommer du troligen att ha kontakt med en mycket kompentent person som med befogenheter. Anledningen är att det är oftast samma personer som svarar på frågor som allmänheten kan se och företagen vill inte ha någon UFO skriva något galet som finns kvar för evigheten (även om den tas bort kommer screenshots att vara kvar)
 
Har nu under nästan 2mån tid försökt få tag på mina saknade poäng.
När jag ringer till Hertz i Sverige säger de att det är en amerikansk avdelning som har hand om EB-poängen.
Svenska avdelning hävdar även att det inte finns ngt alls de kan göra, och hänvisar mig till den amerikanska avdelningens mejl.

Har skickat otaliga mejl till den amerikanske avdelningen utan ett enda svar.

Några förslag hur jag kan gå vidare för att få de saknade poängen?
Kanske jag rentav borde göra ett chargeback hos American Express?
Jag har ju inte fått vad kontraktet utlovade och jag betalde för.
Har du mailat svenska Hertz?
 
Hum, det låter som att jag har två roliga månader att se fram emot. Skulle få 5000/2500 poäng efter en 12-dagars hyra i november som bokades under kampanjperioden, men fick endast 1500/750 poäng.

Det kan dock bero på att Hertz lyckades lägga in fel bil i min uthyrning och sedan avslutade uthyrningen efter 2 dagar (de hittade väl den bilen i garaget någonstans) trots att jag rullade runt i rätt bil ytterligare 10 dagar...

Är på bollen med Hertz i USA eftersom det var där jag hyrde bilen, får se hur det går...
 
Har du mailat sve
Skärmavbild 2024-11-20 kl. 08.13.58.png
nska Hertz?
Jag har mailat dem.
De hänvisar till mailen i USA som inte svarat på ett enda mail på 2mån

Tror ni att jag kan göra en Chargeback hos AMEX i detta ärende?
Jag har ju inte fått vad hyresavtalet utlovade
 
Jag har mailat dem.
De hänvisar till mailen i USA som inte svarat på ett enda mail på 2mån

Tror ni att jag kan göra en Chargeback hos AMEX i detta ärende?
Jag har ju inte fått vad hyresavtalet utlovade
Då finns risk du hamnar på shit list hos hertz och inte få hyra mer (ja det har drabbat andra).

Bilen har du fått, det enda är poängen och inte direkt sannolikt att de gör charge back pga det.
 
Jag har mailat dem.
De hänvisar till mailen i USA som inte svarat på ett enda mail på 2mån

Tror ni att jag kan göra en Chargeback hos AMEX i detta ärende?
Jag har ju inte fått vad hyresavtalet utlovade
Har du testat att kontakta de via Messenger/Facebook? De svarar snabbt verkar det som och när folk skriver klagomål som kommentar till deras egna inlägg (de är aktiva) rekommenderar de att ta kontakt via en private chat.

1732089903064.png
 
Jag har mailat dem.
De hänvisar till mailen i USA som inte svarat på ett enda mail på 2mån

Tror ni att jag kan göra en Chargeback hos AMEX i detta ärende?
Jag har ju inte fått vad hyresavtalet utlovade
Kass.
Enda positiva för mig är väl att de då gör skillnad på President circle och andra, du har inte status hos Hertz så du kan maila den mailen?
 
Toppen