SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Buffy skrev:Klarar inte 3-åringen det själv?Klicka för att utvidga...
Nej, men hon har nu 65 segment i bagaget och återkvalar lätt till Silver varje år. Hon hittar till resväskorna i förrådet själv och jag har ombetts köpa en ”resväska man kan sitta på” (trunki) eller väskan med inbyggd sparkcykel och regnbågsljus som sågs i bagagehallen. På fruns jobb konstaterades att 3-åringen har åkt flygplan mer än de flesta kollegornas barn har åkt kollektivt. Månadens i-landsproblem var lärdomen att man inte kan beställa barnmåltid när hon åker på travel pass. Dessutom redan concious traveller utan några ullbollar tvättlappar eller dylikt.

airac skrev:Nej, men hon har nu 65 segment i bagaget och återkvalar lätt till Silver varje år. Hon hittar till resväskorna i förrådet själv och jag har ombetts köpa en ”resväska man kan sitta på” (trunki) eller väskan med inbyggd sparkcykel och regnbågsljus som sågs i bagagehallen. På fruns jobb konstaterades att 3-åringen har åkt flygplan mer än de flesta kollegornas barn har åkt kollektivt. Månadens i-landsproblem var lärdomen att man inte kan beställa barnmåltid när hon åker på travel pass. Dessutom redan concious traveller utan några ullbollar tvättlappar eller dylikt.Klicka för att utvidga...
Ah glömde de viktigaste, på förskolan har alla ett eget teckenspråks tecken. Hon gillar böcker men bok tecknet hade redan ett annat barn i gruppen så dotterns tecken är flygplan.

Flygplan: https://teckensprakslexikon.su.se/ord/04497

Hur lång tid har det tagit för er att få stegen för conscious products? Är det exakt 35 dagar från köpet eller inom 35 dagar. Fick nyss leveransbesked för mitt tvättmedel. Nu har man tillräckligt för 420 tvättar.

Jonas C skrev:Hur lång tid har det tagit för er att få stegen för conscious products? Är det exakt 35 dagar från köpet eller inom 35 dagar. Fick nyss leveransbesked för mitt tvättmedel. Nu har man tillräckligt för 420 tvättar.Klicka för att utvidga...

2024-10-10 beställt

2024-10-16 leveransbekräftelse

2024-11-09 steget registrerades

2024-11-10 poängen kom in på kontot

Har upptäckt det här lite sent. Om jag flyger Helsingfors-Stockholm imorgon och lägger till Biofuel i tre olika omgångar får jag då 3 steg i "Conscious Traveller"?

Timotey skrev:Har upptäckt det här lite sent. Om jag flyger Helsingfors-Stockholm imorgon och lägger till Biofuel i tre olika omgångar får jag då 3 steg i "Conscious Traveller"?Klicka för att utvidga...
Nej, du kan tjäna ett steg per flyg om du köper allt i precis rätt tid. Tekniskt ett steg på kupong du köper biofuel till. Utöver eventuella steg för en Bio tariff biljett. Praktiskt oklart om det går med kortare mellanlandning eller om det i praktiken är begränsad till ett steg för biofuel per resväg.

Så utöver dem flygningar jag har så behöver jag köpa ullbollar upp till steg 9? Alla köp måste vara separata antar jag.

fcx skrev:Min erfarenhet är att det är ett steg per bokning man får.Klicka för att utvidga...
Det går att få 2 steg för en tur och retur.

Första köpet landar automatiskt på utresan. När utresan är genomförd kan man lägga till biofuel på återstående hemresa också och få ett till steg. Gjorde det i somras på en bokning.

palmen skrev:Det går att få 2 steg för en tur och retur.Första köpet landar automatiskt på utresan. När utresan är genomförd kan man lägga till biofuel på återstående hemresa också och få ett till steg. Gjorde det i somras på en bokning.Klicka för att utvidga...
Tack för tipset.

Jag fick mina ullbollar levererade 6:e november, conscious traveller steget har dock inte kommit in i appen ännu.

Behöver man kontakta SAS eller hur lång tid har det tagit för er innan det registreras?

Simon90 skrev:Jag fick mina ullbollar levererade 6:e november, conscious traveller steget har dock inte kommit in i appen ännu.Behöver man kontakta SAS eller hur lång tid har det tagit för er innan det registreras?Klicka för att utvidga...
Det tog ett gäng veckor för mig, så jag skulle inte agera förrän om tidigast två veckor om jag var du

Simon90 skrev:Jag fick mina ullbollar levererade 6:e november, conscious traveller steget har dock inte kommit in i appen ännu.Behöver man kontakta SAS eller hur lång tid har det tagit för er innan det registreras?Klicka för att utvidga...
Stegen för ullbollar (och andra liknande köp) kan komma upp till 35 dagar efter inköpsdatumet, enligt SAS FAQ.

Jag fick hem min bagage tag i slutet av oktober. Har lagt in den i appen och blir kul att testa vid nästa resa. Men återigen - åtminstone 2 st borde man få. Inte ofta jag bara har 1 väska

Robert flysas skrev:Jag fick hem min bagage tag i slutet av oktober. Har lagt in den i appen och blir kul att testa vid nästa resa. Men återigen - åtminstone 2 st borde man få. Inte ofta jag bara har 1 väskaKlicka för att utvidga...
Den borde kommit tillsammans med sekundär-taggar, som substitut för de där små mini-lapparna man får med en vanlig bagagetagg.

Har jag förstått det rätt att om jag köper tex en ficklampa, ett paket laundry sheets och ett paket ullbollar i samma köp så får jag tre stycken steg?

Back