henrik l
Medlem
Hittade följande sida där du har en prisindikation. När jag tittade på alternativen, förutsatt att man vill köpa Avios, så är boostern klart fördelaktigast. Skickar man över Amexpoäng, behöver man inte skicka över mer än vad man känner för att man vill betala för tillfället. Jag tror att jag kommer att köra batcher på 100 000 amexpoäng, som ger 5000 Avios, sedan betalar jag för en boost x3 och köper därmed 15 000 Avios till. Bästa användningen av Aviosen är ju att flyga inom Europa, så man slipper ohemula bränsletillägg. Men även flighter med Cathay, eller Malaysian intra-Asien har ett bra värde. Sedan kan man ju även länka sitta BA-konto till Qatar, bl a, och hitta hyfsat prisvärda biljetter. Jag hade stor nytta av mina Avios i somras när allt sket sig när jag skulle tillbaka från Bangkok, via Kuala Lumpur, Jakarta, Colombo, Abu Dhabi, med destination Rom. Men det är en separat trådUrsäkta mig nu men fredagen har kickat in med full kraft här.
Vad kostar en x3 avios boost per 10k avios ungefär?
Man betalar för resultatet av antalet avios gissar jag, utifrån att det verkar bli billigare per avios desto högre multiplikator.
Ska erkänna att detta är helt outforskad mark för mig men det låter onekligen intressant.