Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Preferred-förmåner i USA?

Jag har varit Preferred-medlem så länge att jag inte minns när jag gick med, tror dock att jag gick med på Avis.se. Har så klart en profil och konto även när jag loggar in på Avis.com (samma medlemsnummer). Just nu Presidents Club.

Vi har hyrt bil i USA ett antal gånger genom åren i USA men reagerat på att vi aldrig fått några förmåner som skippa kön, uppgraderingar mm.

Har i åratal försökt få svar från Avis men inte lyckats förrän nu. Till min häpnad är beskedet att man som svensk medlem inte får några förmåner i USA eller andra länder.
Kontaktade även på Avis Sveriges Facebook (tvivlar starkt på att de ens har med Sverige att göra) och fick konfirmerat detta. Se båda svaren nedan.
Har mejlat Database.Northern@abg.com som de föreslår men inte fått svar (än).

Blir Sixt framöver!

Customer ServiceAvis Rent A Car System:

"Avis Case: ***********

Dear JOJE_66,

Thank you for taking the time to contact Avis Customer Service. We apologize for the inconvenience this has caused.

The benefits you have with your Avis preferred account can only be applied or earned on your country of residence or where your account is from. Since you have a Swedish account , you can't get benefits on US rents or other country rents.

We are actively working to improve our service levels, and appreciate your feedback.

Thanks for choosing Avis, we appreciate your business and hope you have a great day.

Kind regards,

Diego
Representative | Customer Service
Avis Rent A Car System"

Facebook team:

"Hi Joje_66 , thank you for reaching out. As our colleagues have pointed out, your profile only entitles you to the benefits within EMEA areas. The benefits are different depending on the country. However, should you wish to inquire more about this, our Database team are on hand to assist all inquiries regarding profiles and the different benefits you are entitled to so please contact them directly at Database.Northern@abg.com and they will be able to look into this for you as we at customer care only mainly handle post rental inquiries. If I can further assist, please do let me know. Regards, Gabriel "

Mjo, det är tyvärr sen gammalt. Visar man upp appen med status i USA däremot så brukar de ge förmånerna då gemene AVIS-anställd inte heller vet om det och i statusens förlovade land är det spöstraff på att inte hedra status typ

Mjo, det är tyvärr sen gammalt. Visar man upp appen med status i USA däremot så brukar de ge förmånerna då gemene AVIS-anställd inte heller vet om det och i statusens förlovade land är det spöstraff på att inte hedra status typ
Sen gammalt?

Konstigt att man skriver följande då. Hur ska man t.ex få en förmån som att gå direkt till bilen om man måste visa upp appen vid disken? :)

Do all Avis locations benefit Avis Preferred members?Share this answer​

You can enjoy the benefits of the Avis Preferred priority service at locations across the world. These include: Australia, Austria, Belgium, Botswana, Canada, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Israel, Italy, Lebanon, Luxembourg, Mexico, Namibia, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Puerto Rico, China, Romania, Singapore, South Africa, Slovenia, Spain, St Croix, St Thomas, Swaziland, Sweden, Switzerland, UK, USA, Vietnam and Zambia.

Såhär står det på Avis.se.

Lojalitetsförmånerna med Avis Preferred kan tjänas in över hela världen av medlemmar som bor i följande länder: Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Island, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjeckien, Turkiet, Tyskland och Österrike.

Last edited:
Känner inte igen mig där. Har bokat full size och fått både Ford Mustang (efter snack vid disken och väntan på att något kul skulle komma in) och Jaguar F-Pace (tilldelad, så behövde bara hoppa i och åka iväg utan att stå i kö) vid olika tillfällen som svensk Preferred-medlem. På LAX har jag skippat kön och gått till den separata byggnaden för Preferred-medlemmar när det behövts.

I våras hade jag bokat en Intermediate SUV på LAX och blivit tilldelad en "uppgradering", till en RAM pickup (med öppet flak). Hade ingen lust att låta bagaget flyga runt löst där, så bad om en SUV i Preferred-byggnaden och fick en Jeep Grand Cherokee - helt ok!

Om man är missnöjd, gå bara till Preferred-disken och agera med förväntan att du ska få vad du vill ha, de brukar kunna lösa det. Det var dock bättre förr när de hade Select&Go så att man kunde välja på fler bilar, numer blir man ju tilldelad ett fordon och måste snacka till sig något annat.

Känner inte igen mig där. Har bokat full size och fått både Ford Mustang (efter snack vid disken och väntan på att något kul skulle komma in) och Jaguar F-Pace (tilldelad, så behövde bara hoppa i och åka iväg utan att stå i kö) vid olika tillfällen som svensk Preferred-medlem. På LAX har jag skippat kön och gått till den separata byggnaden för Preferred-medlemmar när det behövts.

I våras hade jag bokat en Intermediate SUV på LAX och blivit tilldelad en "uppgradering", till en RAM pickup (med öppet flak). Hade ingen lust att låta bagaget flyga runt löst där, så bad om en SUV i Preferred-byggnaden och fick en Jeep Grand Cherokee - helt ok!

Om man är missnöjd, gå bara till Preferred-disken och agera med förväntan att du ska få vad du vill ha, de brukar kunna lösa det. Det var dock bättre förr när de hade Select&Go så att man kunde välja på fler bilar, numer blir man ju tilldelad ett fordon och måste snacka till sig något annat.
Precis som jag anser att det bör vara, men ändå påstår alltså Avis att det inte är så :) Frustrerande kundtjänst som inte ens har en mejladress att skriva till :(

När man bokar bil på Bromma finns det två "kontor". Ett som heter Stockholm Bromma Airport och ett som heter Stockholm Bromma (S2X). Både verkar dock ligga på flygplatsen. Någon som vet vad som skiljer och är det samma eller olika? Inne i flygplansbyggnaden?

När man bokar bil på Bromma finns det två "kontor". Ett som heter Stockholm Bromma Airport och ett som heter Stockholm Bromma (S2X). Både verkar dock ligga på flygplatsen. Någon som vet vad som skiljer och är det samma eller olika? Inne i flygplansbyggnaden?
Finns bara ett kontor som ligger i den delen av flygplatsen tillsammans med övriga hyrbilskontor.

Hej, bokade Avis via SAS för en hyrbil i Frankrike förra helgen. Har inte sett något alls om de nivåpoäng och bonuspoäng som till en början utlovades. Hur brukar det fungera? Får man meddelande från Avis? Hur lång tid tar det?

Toppen