Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om man bokar en ren SAS-award till Nordamerika med Fly Premium, är det då 250kr per ändring som gäller i kostnad?

Kan man ändra avgångsdag och/eller sträcka också och "bara" betala ändringsavgiften? Dvs man åker inte på avbokningskostnaden på 750kr om man t.ex. ändrar från IAD-CPH till EWR-CPH?

Plus mellanskillnad i skatter då såklart. Sitter och klurar på en resa där tillgången runt "mina" datum just nu inte är optimal, men där jag tänker att det är bättre att ta det som finns nu och sedan betala ändringsavgift om det dyker upp bättre alternativ istället för att sitta med skägget i brevlådan utan bokning öht.

Om man bokar en ren SAS-award till Nordamerika med Fly Premium, är det då 250kr per ändring som gäller i kostnad?

Kan man ändra avgångsdag och/eller sträcka också och "bara" betala ändringsavgiften? Dvs man åker inte på avbokningskostnaden på 750kr om man t.ex. ändrar från IAD-CPH till EWR-CPH?

Plus mellanskillnad i skatter då såklart. Sitter och klurar på en resa där tillgången runt "mina" datum just nu inte är optimal, men där jag tänker att det är bättre att ta det som finns nu och sedan betala ändringsavgift om det dyker upp bättre alternativ istället för att sitta med skägget i brevlådan utan bokning öht.
Har inte svar på din huvudfråga kring avgifterna, men drabbades av en schedulechange och ville då byta hemreseort från usa men det gick inte, så tror du faller på det. Men tack vare att det kostar samma med enkelbiljetter nu för tiden så löste det mitt problem.

Dvs Longhaul så svider det med sina 750kr :(

Tack för svar. Slarvigt av mig att inte ha koll på detta. 750kr i ändringsavgift är saftigt. Därmed är även min andra fråga besvarad, om det kostar lika mycket att ändra en resa som att avboka och boka en ny så har jag svaret där.

Jag har en bokning med AF för ICN - CDG - ARN senare i år och kan välja businessplatser kostnadsfritt via AF appen. Är EBG om det nu spelar någon roll. Går ej att välja sittplats för denna bokning via SAS appen eller hemsidan.
I AF och KLMs app ges jag visserligen möjligheten till att trycka på sätesvalsknappen, men det tar mig tyvärr bara till Computer Says No. Får helt enkelt ringa in.

Attachments

• IMG_2148.jpg
    IMG_2148.jpg
    47,8 KB · Visningar: 86
Tack för svar. Slarvigt av mig att inte ha koll på detta. 750kr i ändringsavgift är saftigt. Därmed är även min andra fråga besvarad, om det kostar lika mycket att ändra en resa som att avboka och boka en ny så har jag svaret där.
Hittar inte källan, men jag har även pratat med kundservice om detta. Att lägga till anslutningsflyg på en resa ska bara kosta 150kr på en SAS Award. Ska se om jag kan hitta källan, men det stod någonstans på SAS hemsida och även vissa på eurobonusavdelningen bör kunna detta.

Edit: hittade en screenshot jag tog
1729115412979.png

Hittar inte källan, men jag har även pratat med kundservice om detta. Att lägga till anslutningsflyg på en resa ska bara kosta 150kr på en SAS Award. Ska se om jag kan hitta källan, men det stod någonstans på SAS hemsida och även vissa på eurobonusavdelningen bör kunna detta.

Edit: hittade en screenshot jag tog
Visa bifogad bild 158128
Tack för mycket bra info! Jag har själv pratat med kundservice om detta som hävdat att det kostar 750kr att lägga till ett ben. Bra att kunna ha något konkret att hänvisa till.

Om jag bokar ST award online och lägger till en anslutning som ger lägre kostnad på skatter, krediteras mellanskillnaden automatiskt?

Är också nyfiken på vad slutsumman skulle bli, finns det nåt bra sätt att se vad det blir innan man ringer?

Toppen