Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Jag hoppas på rimlig konvertering av avstånd till livtidsstatus. Jag har i nuvarande system ett halvt år (50t poäng) kvar när min nya kvalperiod börjar (på våren). Räknat i år är det bra längre (minst 4), och det blir mindre attraktivt att betala eller resa extra dem gånger där Strawberry ligger mindre bra till i pris eller resmålet.

Det känns som konkurrensen mellan hotellkedjor är jättestor, alla kedjor har sina egna lojalitetsprogram för att behålla sina kunder i sitt ekosystem.

Vågar Strawberry verkligen försämra sitt bonussystem...

Är det ”fastställt” att det bästa är att bränna dom ASAP?
Egentligen inte. Det vi "vet" *) är att oanvändna poäng brinner inne 2025-12-31. Och att det kommer att gå att ta ut bonusnätter för poäng under den tiden.

Sedan får man väl göra någon bedömning av hur många poäng man har och vilken takt man kan/vill ta ut bonusnätter över de kommande 14 månaderna.
Man kan fundera om det finns någon risk att uttagstabellerna ändras till det sämre (18 nov eller därefter), om man bedömmer att andra sitter på väldigt många poäng och det blir konkurrens om bonustillgängligheten. Tror man det kanske man ska "skynda".
Själv skyndar jag inte mer än att jag aktivt tittar på (nya) resor där jag vill ta ut nätter.

*) Brasklapp att de nya program-reglerna inte är offentliga utan "läckta" genom att de ligger ut i html-koden utan att vara publicerade. Och att inget är känt om ev övergångsregler osv.

Frågan blir väl vad jag kan använda dessa "spenn" till och hur mkt. Kan jag boka en konsertupplevelse i Stawberry Arena före alla andra för 10 000 poäng, motsvarande en hotellnatt att eller flyga till Nordnorge med Widerøe för 20000 poäng jag sovit ihop, fine. Men om det som nu är väldigt begränsat till bara hotellnätter blir det snabbt värdelöst.

Egentligen inte. Det vi "vet" *) är att oanvändna poäng brinner inne 2025-12-31. Och att det kommer att gå att ta ut bonusnätter för poäng under den tiden.

Sedan får man väl göra någon bedömning av hur många poäng man har och vilken takt man kan/vill ta ut bonusnätter över de kommande 14 månaderna.
Man kan fundera om det finns någon risk att uttagstabellerna ändras till det sämre (18 nov eller därefter), om man bedömmer att andra sitter på väldigt många poäng och det blir konkurrens om bonustillgängligheten. Tror man det kanske man ska "skynda".
Själv skyndar jag inte mer än att jag aktivt tittar på (nya) resor där jag vill ta ut nätter.

*) Brasklapp att de nya program-reglerna inte är offentliga utan "läckta" genom att de ligger ut i html-koden utan att vara publicerade. Och att inget är känt om ev övergångsregler osv.

I am not in any real rush to empty my Strawberry account, but I am only planning to get about 10 bonus nights out of the remaining points (mostly 10k point per night hotels). Not much for me to lose.

Frågan blir väl vad jag kan använda dessa "spenn" till och hur mkt. Kan jag boka en konsertupplevelse i Stawberry Arena före alla andra för 10 000 poäng, motsvarande en hotellnatt att eller flyga till Nordnorge med Widerøe för 20000 poäng jag sovit ihop, fine. Men om det som nu är väldigt begränsat till bara hotellnätter blir det snabbt värdelöst.
Bara utifrån namnvalet skulle jag misstänks att det blir revenue baserat även på spend. Alltså precis som Norwegians cash points. Vilket är bra för de som tjänar så lite att de knappt kommer upp i några bonusnätter och dåligt för de som optimerar mot extra värde (med andra ord dåligt gör de flesta av oss som hänger på BC).

Men det är en gissning...

Riktigt dåligt för mig om möjlighet till lifetime plat via poäng försvinner, har 90.000p kvar och kommer inte hinna det tills 18:e nov :(
Allt för doktorn och fattar stressen så nära målet.

Jag kan hjälpa Dig alltså. Det kostar Dig en slant med 90k då jag måste spenda en del miles men inga problem. Bara återkom på PM eller maila, flyger mycket idag, om du behöver hjälp så ordnar vi detta 100%

Toppen